Úgy fogalmazott, hosszú, minden részletre kiterjedő megbeszélését folytatott csütörtökön a kormányfővel a metró immár halaszthatatlan felújításáról, amelyet kormányzati szervezetek lépései akadályoznak.
Tarlós István a napilapnak azt mondta, a találkozón világossá tette, a pótlóbuszok ügye miatt súlyos helyzet állhat elő; amíg nem lesz Budapesten a 150 jármű, egy kapavágást sem tehetnek. Arra a kérdésre, mi lesz a pótlóbuszos szolgáltatás megrendelési pályázat felfüggesztésével, amelyet Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter kezdeményezett a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, a főpolgármester azt mondta, a miniszterelnök hatósági ügyekbe nem avatkozhat bele, de megígérte, a kormányzati szervek döntés-előkészítési folyamatait a saját eszközeivel gyorsíthatja.
Ha a 3-as metró bedől, az ország is bedől
A 3-as metró katasztrofális állapota természetesen jó ideje ismert a döntéshozók előtt, állagmegóvásra, vagy egy folyamatos, részleges lezárással járó felújításra mégsem költöttek az életveszélyes állapotokat eredményező síntörések miatti síncserén kívül. Az évek óta húzódó főváros - kormány közötti huzavona után az utóbbi időkben legalább eljutottunk oda, hogy kiírták az alagutak, állomások infrastruktúrájának felújítására vonatkozó tendert.
Hozzátette: a felfüggesztés jogi lezárása akár jövőre is áthúzódhat, amely hosszú hónapokkal meghosszabbíthatja a metrófelújítást, így egyre nagyobb lenne a rossz műszaki állapotú metró leállításának veszélye.
Orbánnal kalapozna Tarlós a metrófelújítás ügyében
"Még a héten szeretnék tárgyalni Orbán Viktor kormányfővel, mert minden, a 3-as metró felújítása nélkül elvesztegetett nap óriási kárt okoz"- nyilatkozta a lapnak Tarlós István.Hozzátette: továbbra sem vállalná a felelősséget azért, ha a metrójáratok közlekedését műszaki okok miatt még azelőtt le kellene állítani, hogy megkezdődne a felújítás.