Zakatol a projekt: további 648 millió forinttal drágult a Budapest–Belgrád-vasútvonal

Zakatol a projekt: további 648 millió forinttal drágult a Budapest–Belgrád-vasútvonal

Már javában a 700 milliárd forintot ostromolja a Mészáros Lőrinc cégeivel és kínaiakkal végeztetett beruházás ára.

648 millió forint többletforrást ad a kormány a Budapest–Belgrád-vasútvonalra, hogy annak a Ferencváros és Soroksár közötti szakasza időben elkészüljön - derül ki a hétfő esti Magyar Közlönyből. A hvg.hu azt írja, az Orbán Viktor által aláírt kormányrendelet szerint a központi költségvetés

⬛ 2023-ban 111 millió 800 ezer forintot;

⬛ 2024-ben 243 millió 800 ezer forintot;

⬛ 2025-ben pedig 292 millió 400 ezer forintot biztosít erre.

A határozat alapján a plusz pénz olyan többletfeladatokat fed le, mint a tervjóváhagyások és kapcsolódó műszaki feladatok ellátása, az anyagkezelés, a vissznyeremény kezelése, a deponálási feladatok elvégzése, valamint a kommunikációs, tájékoztatási és sajtónyilvánossággal kapcsolatos feladatok elvégzése.

A teljes Budapest–Belgrád projekt ára csillagászati, a teljes büdzsé már bőven 700 milliárd fölött jár

- fogalmaz a lap, megjegyezve, legutóbb márciusban lapátoltak bele plusz 20 milliárd forintot, pár napja pedig közel 5,5 milliárdot.

Emlékezetes, a VSquare szerint a kínaiak mára leállították a Budapest–Belgrád-vasút finanszírozását, és a kínai szakemberek is felhagytak a munkával. Ennek nyomán, ha új alvállalkozóval újraélesztenék a projektet, az infláció miatt tíz- vagy akár százmilliárdokkal többe kerülhet a beruházás, amelyet immár egy évtizede halogatnak. Az építkezésen kínaiak mellett Mészáros Lőrinc cégei végzik a pálya építését, ám nemrég részben levonultak az építkezésről, mert szükségét látták átküldeni a munkagépeket és a munkásokat a Budapest–Győr-fővonal felújítására.

(Címlapkép: A pályatükröt készítik elő a második vágánynak Bösztör állomáson, a megújuló Budapest-Belgrád vasútvonal Budapest-Kelebia szakaszán zajló felújítások közben 2022. október 19-én. MTI Máthé Zoltán)