Ez a rajtbaleset döntötte el a világbajnokságot?

Túl nagyot betlizett a Ferrari.

Idén eddig a lassú, különösen az utcai pályákon nem volt túl erős a Mercedes. Ausztráliában nyert Vettel, Monacóban kettős sikert aratott a Ferrari, Bakuban nyerhetett volna az olaszok német pilótája vagy Hamilton is, de egy emlékezetes futamon végül Daniel Ricciardo győzött, a Red Bull egyetlen idei sikerét aratva, a Hungaroringen aztán újra a két Ferrari volt az élen. Így mondhatni hagyományos módon gyenge volt a Mercedes a szingapúri utcai pályán, a száraz körülmények között esélyük sem volt: Hamilton az 5., Bottas a 6. helyre kvalifikált, Vettel megnyerte az időmérőt a két Red Bull előtt.

Normális körülmények között valószínűleg vasárnap is hasonló erősorrend lett volna – bár a Red Bull szárazon is lassult a futamra, ahogy azt láthattuk a futam végén – de az eső mindent felülírt. Szingapúrban már tíz éve van nagydíj, mégis ez volt az első alkalom, hogy ilyen időjárás várta a mezőnyt, ráadásul villanyfényes pályán.

Kemény start

Az eső mellett a rajt hozta el Hamilton szerencséjét. Messze Räikkönen startolt a legjobban az élmezőnyből, már Verstappen mellett-előtt járt, de még a célegyenesben összeakadtak, a balhéba Vettel is belekeveredett, aztán a harmadik(!) helyen forduló Alonsót is kiütötték.

A négyszeres világbajnok német maradt az élen ugyan, de egy kanyarral később megpördült, összetörve az autó elejét. Ekkor azonban már lyukas volt a hűtője, a kocsi oldala súlyosan megsérült a Verstappennel történt ütközésnél, így valószínűleg már ott elment neki a futam, de könnyen lehet, hogy a világbajnokság is.

Sokan sok mindenkit hibáztatnak a balesetért, a Red Bull a Ferrarikat, a Ferrari Verstappent és így tovább, a legegyszerűbb, ha rajtbalesetként tekintünk az eseményekre, nem is kapott büntetést egyik fél sem.

A brit világbajnok innentől már simán behúzta a futamot, a Red Bull pénteki tempója nem jött elő a futam végén száraz pályán, így nem volt kérdés.

Esős, tömegkarambolos futamon nyert Hamilton Szingapúrban

A 32 éves Hamiltonnak ez volt az idei hetedik, s pályafutása 60. futamgyőzelme. Vettel egy baleset miattmár az első körben feladni kényszerült a versenyt.Hamilton mögött Daniel Ricciardo, a Red Bull ausztrál pilótája végzett a második, míg Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője a harmadik helyen.A verseny előtt megérkezett az eső a szingapúri pályára, ígya Forma-1 történetében most először rendeztek esős éjszakai futamot.

Elszálltak Vettel esélyei?

Nincs a sportban ilyen, de ezt a futamot igazából Vettelnek kellett volna megnyernie. Idén eddig a Mercedes és a Ferrari szépen leosztotta egymás között erőviszonyok szerint a győzelmeket, így roppant szoros csata alakult ki Vettellel és Hamiltonnal az élen. Az Olasz Nagydíjig mindig a német állt a bajnokság első helyén, de általában minimális pontelőnnyel, ha el is tudott húzni, a brit visszajött.

Most viszont fordulni látszik a tendencia.

Hamilton nyert Belgiumban és Olaszországban is, előtte idén még nem volt olyan, hogy egy pilóta egymás után kétszer is győzzön. Ezután következett Szingapúr, ami Ferrari-fölényt ígért, sőt, még a Red Bull is gyorsabb volt szombaton a Mercedesnél. Így helyreállhatott volt az egyensúly, két Hamilton győzelem után egy Vettel siker.

Ehelyett most 28 pont Hamilton előnye, egy futamgyőzelem pedig 25 egységet ér. Ami riasztóbb a Ferrari számára, hogy

Bottas a harmadik helyen már közelebb van (23 pontra) Vettelhez, mint a német a listavezetőhöz.

Ez közel sem behozhatatlan hátrány, de roppant nehéz lesz, ha Hamilton nem hibázik vagy autójának nem lesz technikai problémája. Még 6 futam van hátra a világbajnokságból, a Ferrari és Vettel már nem hibázhat. További fejtörést okozhat az olaszoknak, hogy ők már több erőforrásegységből is a büntetés nélkül használható utolsó darabokat gyűrik, egy hátrasorolás könnyen végzetes lehet Vettelnek.

Az önbizalomtól duzzadó Hamiltont (a legutóbbi 5 futamból 4-et megnyert, köztük ugye a mostanit, ahol papíron esélye sem volt) nem lesz egyszerű levadászni.

Folytatás két hét múlva Malajziában.

(fotó: Formula1.com)