2017. 11. 23. 09:57

Három hónap alatt ötmilliárd forintunkba került a kormánypropaganda

Az Átlátszó cikkéből kiderül: a kormány már fizetett pr-cikkeket is irat nem kevés pénzért. 

A portál megtudta: A propagandahadjárat kivitelezői Balásy Gyula már korábban is bevált cégei, a Lounge Design Kft. és a New Land Media Kft. voltak. 

Júliusban, augusztusban és szeptemberben négy nagy összegű médiakampányt rendelt meg a Miniszterelnöki Kabinetiroda:1.

  • Erzsébet-táborok hirdetései július végétől augusztus végéig 1,27 milliárd forintért
  • A vízes vb kampánya augusztus 8-20 között  846,8 millió forintért
  • A Nemzeti Konzultáció hirdetései szeptember végétől 2,3 milliárd forintért. 

A legérdekesebb a negyedik kategóriát képező, úgynevezett "tartalmi együttműködések", vagyis

fizetett pr-cikkek megjelentetése kormánypárti lapokban és portálokon.

Ilyet eddig csak magáncégektől láthattunk, ezeket az írásokat a cím után zárójelbe tett x-el szokták jelölni, hogy az olvasó is tisztában legyen vele, hogy valójában egy hirdetéssel van dolga. A fideszes orgánumokban ezt eggyel sunyibb módon sikerült megoldani: A cikkekhez odaírták, hogy "Tématámogatás. Készült Magyarország Kormánya támogatásával". Ezek a sajtótörténeti jelentőségű remekművek

846,8 millió forintjába kerültek az adófizetőknek.

Rogán Antal propagandaminisztériumának tehát 

mindössze három hónap alatt sikerült 4,89 milliárd forintot elköltenie.

A legtöbb propagandapénzt természetesen ki más kaphatta volna, mint Mészáros Lőrinc, akinek médiacégei 1,24 milliárd forintért moshatták az emberek agyát. Második helyen Tombor András végzett. Habony Árpád rejtélyes "hitelezőjének2 reklámidőket értékesítő cégei, valamint az általa júniusban felvásárolt, egykor szebb napokat látott Mandiner 869 millió forintnyi megbízást kapott. A Habony Műveknek 479 millió, Andy Vajna sajtóbirodalmának 358 millió jutott.