Akkor ennyit az M0-s befejezéséről!

A teljes körgyűrű helyett csak egy 7 kilométeres szakasz megépítése marad a területrendezési törvényjavaslatban.

A Törvényalkotási Bizottság módosító indítványa kivenné a Budaörs–Budakeszi–Nagykovácsi–Budapest (II. kerület) közötti szakaszt a területrendezési törvényjavaslatból. Ez azt jelenti, hogy ismét egy lépéssel távolabb kerül az M0-s körgyűrű attól, hogy valóban körgyűrűvé váljon. A módosító indítványt az mfor.hu vette észre.

A módosítás szerint az M0 gyorsforgalmi út tervezett 10. sz. főút – M1-M0 közös csomópont közötti szakaszának szakági tervezéséről gondoskodni kell úgy, hogy a nyomvonal kialakítása társadalmi, természet- és környezetvédelmi szempontból a lehető legkisebb érdeksérelmet okozza. Ezen a szakaszon ugyanis – emlékeztet a portál – a Budai-hegység miatt alagútfúrásokra, illetve viaduktépítésekre van szükség, ami alaposan megdobja a költségeket.

Ugyanakkor része marad a tervnek a Megyeri híd (Budakalász) és Solymár (10-es út) közötti szakasz 7 kilométer hosszan.

Korábban már arról cikkezett a kormányzati sajtó, hogy kétszer két sávos, beton pályaszerkezetű út teszi majd teljessé az M0-s gyorsforgalmi utat. Majd. Egyszer. Valamikor.