Szerdára három F1-es csapat 2019-es autóbemutatója volt időzítve, a címvédő istálló ráadásul nem csak a már megszokott, stúdióban renderelt képeket hozta nyilvánosságra vagy esetleg egy álló autóban lehetett gyönyörködni, hanem Silverstone-ban be is járatták a Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power+ névre hallgató szörnyeteget. Délelőtt Valtteri Bottas vezette az autót, délután Lewis Hamilton is volán mögé ül.
F1: Bemutatta új autóját a Renault
A Renault 2016-ban újjáalakult gyári csapata immáron a negyedik idényére készül. A folyamatos fejlődés eredményeként az enstoniak tavaly már a negyedik helyen zártak a konstruktőri bajnokságban. Ebben az évben a pilótapáros terén is történt változás ugyanis Carlos Sainz-ot, a Red Bulltól érkező Daniel Ricciardo váltotta.A hétszeres futamgyőztes évi 20 millió euróért érkezett a Renault-hoz.
Az istálló szépen beetette az F1-es közönséget, a Red Bull által előszeretettel használt álcafestéssel ellátott képeket mutattak ízelítőként az autóról, de a W10 fényezése a valóságban nem sokban tér el a tavalyi verziótól.
Amit érdemes tudni
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója elárulta, hogy már több mint egy éve dolgoznak ezen az autón. Néhány szabályváltozás miatt módosítani kellett például az első- és hátsó légterelőn, Allison szerint "a szabályváltozások egyszerre jelentenek lehetőséget és veszélyt". Majd néhány konkrétumról is beszélt:
"A W09 (a tavalyi autó) kezelhetősége nagy előrelépés volt a W08-hoz képest, olyan pályákon voltunk versenyképesek, amiken korábban nem. Azonban mindezek dacára a hátsó gumik teljesítményének megőrzésében nem voltunk olyan jók, mint néhány riválisunk. Keményen dolgoztunk a felfüggesztésen és az aerodinamikai karakterisztikán azért, hogy az autó jobban bánjon az abroncsokkal. Remélhetőleg elég jól ahhoz, hogy minden verseny minden fázisában versenyképesek leszünk a naptár összes pályáján."
Fekete színt kapott az idei első F1-es autó
A Formula-1-es mezőny csapatai közül elsőként a Haas leplezte le 2019-es autóját. A pilótapáros továbbra is Romain Grosjean és Kevin Magnussen, az avatatlan szemek jelentős aerodinamikai különbségeket valószínűleg nem vesznek észre a tavalyi modellhez képest, de a Rich Energynek köszönhetően fekete-arany színt kapott a versenyautó, ami erősen emlékeztet a korábbi Lotusra és nekünk nagyon bejön.
Próbálták minél könnyebbé tenni a konstrukciót, az alkatrészeket egyesével vizsgálták meg, grammonként igyekeztek csökkenteni a súlyt. Andy Cowell, az erőforrásért felelős vezető ismertette, hogy "változtattunk az erőforrás hűtésén, ez remélhetőleg javít az auerodinamikán és a motor teljesítményén is, szóval dupla győzelem. Előrelépéseket tettünk a benzinmotor és az ERS-rendszer terén is, most az egész hatékonyabban működik."
(Címlapfotó: Daimler Media)