Direkt36: Egymilliárd forint körüli összeget nyomtak az Orbánék által épített balkáni médiába

Fotó: Orbán Viktor Facebook-oldala
Fotó: Orbán Viktor Facebook-oldala

A Direkt36, a szlovén Ostro és a macedón IRL oknyomozói közös cikkükben írnak arról, hogy Észak-Macedóniában gyanússá váltak a magyar kormánypárti média befektetései, az ország Pénzügyi Rendőrsége közel egymilliárd forintnyi gyanús pénzmozgásra bukkant magyar hátterű médiacégeknél.

Az írás szerint a hatóság Schatz Péter szlovén és macedón cégei között történő nagyértékű átutalásokat vizsgált, Schatz a Ripost társalapítója, Habony Árpád ex-üzlettársa. A szlovéniai Ripost 2017 augusztusa és 2019 februárja között összesen 2,85 millió eurót utalhatott a macedóniai Target Media cégnek, ami szintén az üzletember tulajdonában áll. A Pénzügyi Rendőrség vezetője szerint a pénz Magyarországról érkezett, balkáni médiafinanszírozási céllal.

Arról is olvashatunk az anyagban, hogy a hatóság szerint a két cég közötti kifizetések olyan számlák alapján történtek, amelyek nem takarnak valódi tevékenységet.

A Direkt36 kérdésekkel kereste az érintetteket, de nem kaptak válaszokat.