Koncz Zsófia már a Facebook-hirdetésekre többet költött, mint amit a törvény megenged

Koncz Zsófia
facebook

Ahogy arról lapunk is beszámolt, több mint 5 millió forintot költött csak a Facebookon Koncz Zsófia a Borsod 6-os választási kampány alatt. 

Csakhogy az RTL Klub beszámolója szerint a kormánypárti jelölt ezzel az összeggel többet költött, mint amennyit a törvények lehetővé tesznek.

A Facebook későbbre ígért részletes elszámolást a csatornának, de annyit közöltek, hogy a végeredmény legalább 5,5 millió forint lesz, ez azonban már önmagában több, mint amennyit egy jelölt a hatályos jogszabályok szerint kampányolásra költhet. Annak összegét az infláció mértéke is alakítja, de jelenleg valahol 5,4 millió forint körül alakul, hangzott el a Híradóban. 

Koncz Zsófia azonban nem csak a közösségi médiában kampányolt, az érintett települések tele voltak a plakátjaival, a Fidesz pedig kedvezményes krumpli- és hagymavásárt is szervezett. Az RTL Klub kereste a kormánypártokat, hogy mennyit költöttek a kampányban, de a Fidesz csak annyit írt vissza, hogy minden vonatkozó törvényt betartottak a választási kampány során. 

Hogy történt-e szabálytalanság, azt a volt fideszes honatya, Domokos László által vezetett Állami Számvevőszéknek kell megvizsgálnia. 

A Fidesz kommunikációs igazgatója nem tudja, hogy Koncz Zsófiáék osztogattak-e krumplit

Hollik István, a Fidesz kommunikációs igazgatója az ATV Egyenes beszéd című műsorának volt a vendége hétfő este, és a beszélgetés során szóba került az ellenzék és a kormányoldal közti erőforrás-különbség is, ami a Borsod 6-os időközi választás kampányában is kiütközött.