Hiába áll kormánypárti vezetés alatt a főváros XXI. kerülete, és hiába adott a világnak egy Németh Szilárdot, a stadion az stadion. A csepeliek az amatőr kivitelezés miatt augusztus végéig várhatóan nem kapják vissza a HÉV-et.
Még június közepén csonkították meg Csepel legfontosabb tömegközlekedési járatát, a H7-es HÉV-et, ami lényegében az egyetlen közvetlen közlekedési alternatívát jelentette a belváros felé. A HÉV-vonal leállítására a Kvassay híd felújítása miatt volt szükség, azóta az utasokat egy ideiglenes megállónál pótlóbuszokra szállítják át a Boráros téri végállomásig.
A tervek szerint január elején kapták volna vissza az emberek a teljes H7-es vonalat, amivel gyorsan, alig több mint tíz perc alatt elérhető volt a nagykörúti Boráros tér Csepel központjából. Ennek tett keresztbe az újabb fővárosi gigastadion építése, az egyelőre párhuzamosan több néven is futó Nemzeti Atlétikai Stadion.
Már korábban is beszámoltunk róla, hogy a 150 milliárd forintba kerülő stadionnak új, a csepeli HÉV vonalát keresztező utakra lesz szüksége, így ehhez alagutakat kell építeni.
Ezt az építkezést zavartalanul elvégezhették volna a hídfelújítás miatti leállás alatt, hiszen a HÉV a leendő stadion melletti területen már nem járt. De egy kapavágás sem történt, ehelyett most, hogy a híd lassan elkészült, januártól elkezdenék szétbontani a vasúti pályát.
A Magyar Közlöny október 30-i kiadásában Orbán Viktor miniszterelnök már utasításba adta, hogy gondoskodjanak az atlétikai stadion érdekében a H7-es HÉV-vonalon megvalósítandó vasúti műtárgyak (pl.: alagutak – a szerk.) építéséhez szükséges időtartamra a HÉV-közlekedés kiváltásáról.
Csepel fideszes polgármestere, Borbély Lénárd november 2-án közzétett egy levelet, melyet Mager Andrea nemzeti vagyonkezelésért felelős miniszternek írt a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározatot követően. Ebben a fideszes politikus már tényként kezelte, hogy januárban nem kapják vissza a HÉV-et a közel nyolcvanezres kerület lakosai, viszont azt kérte, legalább tájékoztassák tényszerűen arról, hogy mit várhatnak. Merthogy ez sem történt meg. Ahogy a Népszava információi és a polgármester posztjai alapján választ sem kapott a kormánypárti polgármester.
A lap azonban most azt írja, hogy nem kevesebb, mint nyolc hónapos extra vágányzárat prognosztizál a MÁV-HÉV Zrt. a Nemzeti Atlétikai Stadion kivitelezése miatt. A céghez beérkezett beruházói kérelem alapján 2021. január elsejétől várhatóan augusztus 31-ig meghosszabbítják a vágányzár idejét, amely idő alatt a MÁV-HÉV Zrt. továbbra is biztosítja a buszpótlást.
Tehát nem elég, hogy az atlétikai stadion munkálatainak megszervezése rendkívül szakszerűtlenül zajlik, a kormány még saját, maradék fővárosi fideszes polgármesterit sem kíméli ezek terhei alól. Az már szinte kérdés sem lehet, hogy mit szól ehhez az a nagyjából százezer ember, akinek – az agglomerációs útvonalat is beleszámolva – a napi szintű közlekedését lehetetlenítették el.