Lassan itthon is ez lesz? Németországban a Lidl és Aldi akciós újságjában már nem mernek árakat írni

Lassan itthon is ez lesz? Németországban a Lidl és Aldi akciós újságjában már nem mernek árakat írni

A Lidl német akciós újságjának legfrissebb, április 19-től érvényes online kiadásában már nincsenek árak, le vannak takarva, helyette csak az akciót mutató négyzetek láthatóak - vette észre a G7. A gazdasági portál azt írja, ennek oka az, hogy

az üzletlánc a kiadvány nyomdába kerülésekor egyszerűen nem tudja, mennyiért fogja adni például a bio banánt és narancsot, illetve nem tudta előre megjósolni, hogy az adott héten belül milyen árváltoztatásokra kényszerülhet.

Mint írják, Németországban már nemcsak a Lidl, hanem az Aldi is kénytelen élni ezzel a módszerrel.

A német sajtónak az Aldi Nord azt mondta, különösen a friss élelmiszereknél nagy a bizonytalanság.

Az árak letakarásával kapcsolatban pedig azt közölték, napi ármeghatározás lesz.

Egy év alatt nálunk is kilőttek az árak

Az élelmiszerárakat illetően a helyzet hazánkban sem túl biztató, aminek okai között ott van az infláció, az emelkedő energiaárak, a megnövekedett fuvarköltségek, az aszály, illetve a folyamatosan ugráló euróárfolyam.

Legutóbb a Gyurcsány-kormány alatt volt akkora drágulás, mint most

Márciusban a fogyasztói árak átlagosan 8,5 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbiakat. Utoljára 2007. júniusban volt ilyen magas az infláció. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek ára emelkedett a leginkább - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Egy hónap alatt átlagosan 1,0 százalékkal nőttek a fogyasztói árak.

A Privátbankár április 7-i Árkosár-felméréséből kiderült, hogy márciushoz képest 10 százalék fölötti mértékben drágult a tömény szeszesital (+13 százalék), az alma (+15 százalék), a tojás (+17 százalék), valamint a krumpli (+21,5 százalék).

Emellett az emelkedő energiaárak, a megnövekedett fuvarköltségek, általában véve az infláció, az országos aszály és a hektikus euróárfolyam miatt a zöldségek és gyümölcsök is többe fognak kerülni.

Hatósági árak ide vagy oda, éves összehasonlításban így állunk most:

  • a margarin 92,7 százalékkal lett drágább,
  • 43,8 százalékkal a kenyér,
  • 41,7 százalékkal a sajt
  • 37,4 százalékkal a kávé
  • 28 százalékkal a tojás
  • 26,7 százalékkal a májas
  • 26,5 százalékkal a tejföl
  • 25,1 százalékkal a tej
  • 24,5 százalékkal a túródesszert
  • 22,3 százalékkal a tea
  • 20,7 százalékkal a rizs
  • 19,8 százalékkal a krumpli
  • 18,9 százalékkal a jeges tea
  • 17,8 százalékkal a liszt
  • 16,1 százalékkal a chips
  • 15,6 százalékkal a száraztészta
  • 15,3 százalékkal a pezsgő
  • 13,7 százalékkal az olaj
  • 12,5 százalékkal a csirkemell
  • 12,5 százalékkal a narancslé
  • 11,4 százalékkal a szénsavas üdítő

Raskó György agárközgazdász nemrég a lapnak azt mondta, május elején az árstoppal érintett élelmiszerek ára 20-25 százalékkal emelkedhet, illetve a zöldségek és gyümölcsök is többe fognak kerülni.

Az államtitkár azt állítja, nem lesznek a lakosságot közvetlenül sújtó megszorítások

Nem lesz a lakosságot sújtó adóemelés - jelentette ki a kiemelt társadalmi ügyekért felelős miniszterelnöki megbízott a Világgazdaság podcastjában pénteken. Nyitrai Zsolt azt mondta: a globális helyzet Magyarországot is érinti: a magyar gazdaságot is több mint 2 éve „gyötri" a koronavírus-járvány, az energiaárak berobbanása, továbbá az orosz-ukrán háború.