Közlésük szerint a metrók felújítása, így a 37. szerelvény Magyarországra indítása is az előzetes időtervnek megfelelően készült el. A jármű a többihez hasonlóan forgalomba állás előtt számos technikai vizsgálaton és részletes finomhangoláson esik át.
A Metrovagonmas összesen 222 metrókocsit újított fel a BKV számára. Kicserélték az utasteret, a vezetőállást, és a kezelőrendszereket, megújultak a szerelvényházak és a meghajtás. Ezek következtében 30 százalékkal alacsonyabb energiafogyasztást értek el, növekedett a megbízhatóság és csökkent a zajszint a vagonokban.
Botrányok kísérték a felújítást
Mint ismert, kezdetben a felújított szerelvények ajtóvezérlésével súlyos gondok adódtak, ezért nagyon sokszor kellett őket kivonni a forgalomból, jelentős fennakadásokat okozve ezzel. Később a sajtóban több olyan információ is napvilágot látott, hogy a szerelvények máris rozsdásodnak. A botrányok hatására a Metrovagonmas a projekt vezetőjét is lecserélte 2017 augusztusában.
A 222 kocsi felújításról szóló szerződést 2015 augusztusában írták alá, az első felújított szerelvény két évvel ezelőtt, 2016. május végén érkezett Budapestre és 2017 márciusának végén állt forgalomba. A felújítás 15 milliárd rubelbe, mintegy 69 milliárd forintba kerül.