A fővárosi közlekedési társaság beszámolója szerint építészetileg teljes körűen megújulnak az állomások. Az akadálymentesítést szolgáló felvonók beépítésének előkészítése jegyében épülnek a felvonóaknák, és folyamatos a peronokhoz vezető lépcsők vasbeton szerkezetének készítése is. A mozgólépcsők lejtaknáit korszerűsítik, illetve az utasforgalmi terek esetében helyenként már a burkolási munkálatok is elkezdődtek. Hamarosan kezdetét veszi a mai kor követelményeinek megfelelő távközlési és informatikai rendszer kiépítése, valamint folyamatban van a gépészeti és áramellátó rendszer korszerűsítése is. Az északi szakasz állomásainak felújításával párhuzamosan az alagútrendszer is megújul, jelenleg szigetelésjavítási és vízelvezetés-kiépítési munkálatok zajlanak. Azt is elmondták, hogy az északi szakasz alagútrendszerében a jobb vágány már teljes egészében elkészült, jelenleg a bal vágány bontását végzik.
Az északi szakasz hat állomásának felújítására vonatkozó szerződés értéke 24,1 milliárd forint, az alagúti munkákra vonatkozó értéke 47,8 milliárd forint. A Kőér utcai járműtelepet is fejleszteni fogják.
A BKV tájékoztatása szerint 2019-ben kibővítik a járműjavító csarnokot, a járműtelepi vágányokat részlegesen felújítják, valamint az áramellátást korszerűsítik. A társaság azokat a korábbi sajtóhíreket is megerősítette, hogy a 3-as metróvonal infrastruktúrájának felújításával összefüggésben kiírt közbeszerzési eljárások még nem zárultak le.
Mint ismert: a 3-as metró ügyében nem lehetett megállítani Brüsszelt, az EU ugyanis mindenáron ki akart minket tömni pénzzel. Az Európai Bizottság július 10-i döntése értelmében Magyarország az európai uniós kohéziós alapból a korábbinál többet, 473,4 millió eurót (csaknem 154 milliárd forintot) fordíthat a 3-as metróvonal teljes felújítására. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter szavai szerint a többlettámogatás semmilyen más fővárosi programtól nem vesz el pénzt.
Mint ismert, a BKV augusztus 22-re módosította a metróvonal középső szakaszának felújítására kiírt közbeszerzés határidejét. A kiválasztott jelentkezők ráadásul csak október közepén kapják meg az ajánlattételi felhívást. A Nagyvárad tér – Lehel tér közötti állomások felújítására az először kijelölt határidő március 6-a volt. A portál szerint a csúszás arra utal, hogy nem volt elég érvényes pályázat. A déli szakasz közbeszerzése egyelőre a tervek szerint halad.