A cikkből kiderült, hogy a jelentésben 60 darab, összesen 167 milliárd forintnyi szerződéssel kapcsolatban tártak fel szabálytalanságokat. Mintegy 60 milliárd forintot követelnek vissza.
Az okozott kár 96 százaléka öt szerződéshez kapcsolódik:
Mint írják, a Siemensnek bennfentes információi lehettek, ezáltal jogosulatlan versenyelőnyhöz juthattak, ezért itt a teljes uniós támogatást visszakövetelik. Az Alstom 23 milliárd forintért szállított metrókocsikat, itt szintén bennfentes információk miatt kérik vissza a teljes összeget.
Az alagútépítést 62 milliárdért végző BAMCO-konzorcium kapcsán jogszerűtlen tendergyőzelem miatt 8 milliárd forintnyi uniós támogatást kérnek vissza.
A tender szabálytalanságai miatt az állomások belsőépítészei munkái kapcsán 7,6 milliárd forintot (ezt a Swietelsky Kft. végezhette, 40 milliárd forintért), valamint közbeszerzési szabálytalanságok miatt a Strabag-Hídépítő Zrt. által épített Baross téri állomás kapcsán 2,5 milliárd forintot követelnek rajtunk.