Nem gőzmozdony füstölt Vámospércsen: kigyulladt és teljes terjedelmében égett egy motorvonat a település vasútállomásán – számoltbe a Hajdú-Bihar Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság. A katasztrófavédelmi műveleti szolgálat mellett a debreceni hivatásos tűzoltók vonultak ki a tűzesethez. Az egységek két vízsugárral körülhatárolták, majd eloltották a lángokat. Az oltás befejeztével utómunkákat végeztek.
Az utasok menet közben észlelték a füstöt a hátsó kocsiban, a kalauz és egy nyugdíjas tűzoltó kezdte meg az oltást.
A Mávinform szerint a vonat Debrecenből Nyírábrányba tartott, de az útja Vámospércsen ért véget. Mint írták, a balesetben senki sem sérült meg.
Az [RTL Híradó[(https://rtl.hu/hirado/2024/03/05/bz-motorvonat-kigyulladt-vamospercs) arról számolt be, hogy a kalauz és az egyik utas, egy nyugdíjas tűzoltó kezdte el az oltást, amikor menet közben füstöt észleltek a hátsó kocsiban. A vonat még be tudott menni az állomásra, ott azonban lángra kapott és fekete füstöt eregetve égett. Azonnal lecsatolták a lángoló, hátsó kocsit, és a másikat biztonságos távolságba vontatták.
Hullanak a MÁV dízelmotorvonatai - a korszerű járművek beszerzése halaszthatatlanná vált
– írta a Közlekedő Tömeg az esettel kapcsolatos facebook bejegyzésében.
Szerintük ez az eset is rámutat, hogy a MÁV-Start dízeljármű-flottájának nagy részét kitevő, az országban mindenütt közlekedő járműsorozat napi szintű üzemben tartása egyre reménytelenebb feladatot ró a vasúttársaság szakembereire.
Az egyesület évek óta folyamatosan próbálja felhívni a figyelmet a regionális vonali dízel motorvonatok tarthatatlan hiányára. Ezzel kapcsolatban többször emlékeztették a döntéshozókat, hogy nyugat-európai vasúti szolgáltatóknál tömegesen szabadulnak fel használt, olcsó, de jó állapotú dízel motorvonatok. Ismét rámutattak, hogy ezzel a megoldással 20 milliárd forintból korszerű, halk, kényelmes és légkondicionált motorvonatok közlekedhetnének az ország regionális vasútvonalain
Jelenleg ennek az összegnek sokszorosát költi minden évben megkérdőjelezhető hasznosságú autópályaépítésekre az állami költségvetés, pénz tehát van.
A MÁV-Start a 2030-ra előirányzott hálózatfejlesztési stratégiáját sem lesz képes megvalósítani Lázár János járműfejlesztési stratégiájával – figyelmeztetett a Közlekedő Tömeg. Hozzátették: azonnali járműbeszerzés nélkül nem csak a szolgáltatásfeljesztési tervek megvalósítása, hanem a napi üzemvitel is ellehetetlenül.
A tavaly nyári vasútbezárások látványosan nem oldották meg a vidéki vasútvonalak válságát. Folyamatosan vannak olyan vonatok, amiket a járművek állapota miatt kell lemondani.
(Címlapkép: egy utas felvétele)