A webáruház teljesítményének növelése (x)

A webáruház teljesítményének növelése (x)

Az e-kereskedelemben az adatalapú döntések meghozatalához, valamint a sikerhez folyamatosan figyelned kell a webáruház teljesítményét. Ellenőrizned kell a teljesítménymutatókat (KPI), ugyanis kulcsszerepet töltenek be, segítenek átfogó képet kapni. A cikkben sorra vesszük a legfontosabb mutatókat.

A hatékony mérés, az online marketing szakértelmet és tapasztalatot igényel. Érdemes időpontot foglalnod a Konverzió Mester online konzultációjára, ahol segítenek Neked a webshopod fejlődésében!

Támogatás az adatalapú döntések meghozatalához

A KPI-ok számszerűsíthető adatpontok, amelyek segítenek átfogó képet kapni, és adatalapú döntéseket hozni. Iránymutatást adnak a célok eléréséhez, és új stratégiák kidolgozásához. Például ha az a cél, hogy a következő negyedévben 25%-kal növekedjen az eladásaid száma, akkor az átlagos rendelési érték és a konverziós arány mutatja a szükséges információkat.

Az egyik legfontosabb KPI a konverziós arány, amely az értékesítési lehetőségek maximalizálásához mutat hasznos adatokat. A százalékos arányát mutatja meg azoknak a látogatóknak, akik egy adott műveletet végrehajtottak. Ez a művelet lehet például a vásárlás. A konverziós arányt többek között a fizetési folyamat optimalizálásával tudod növelni.

Honnan érkezik a forgalom a webáruházadba?

A marketingstratégia szempontjából annak is fontos szerepe van, hogy honnan érkezik a webáruházadba a forgalom, például fizetett hirdetésekből vagy organikus keresésekből. Ezeket az információkat a forgalmi források teljesítménymutatói jelzik. Továbbá sikerre lehet optimalizálni olyan mutatókkal, mint a kattintásonkénti költség (CPC), az organikus keresési mennyiség és a hivatkozási forgalom.

A meglévő ügyfelek megtartása nagyon fontos a webáruházak világában. Az ügyfél élettartam érték (CLV) mutató növeléséhez kell egy profi marketingstratégia. Ismételten vásárlásra kell ösztönözni az ügyfeleket, illetve kiegészítő termékek értékesítésére is sort kell kerítened.

Az adatok folyamatos megfigyelésére mindenképpen szentelj időt

Az említettek mellett a visszafordulási arány és a tartózkodási idő is fontos. A visszafordulási arány azoknak a látogatóknak a százalékos arányát mutatja meg, akik csupán egy oldalt tekintenek meg, és utána elhagyják a webhelyet. A tartózkodási idő pedig értelemszerűen azt mutatja meg, hogy a látogató mennyi időt tölt a webhelyen. Mindemellett a legfontosabb KPI-ok közé tartozik még az elhagyott kosarak és a pénztárelhagyások aránya is.

A teljesítménymutatók nyomon követéséhez használható eszköz például a Google Analytics 4. A népszerű e-kereskedelmi platformok biztosítják a lehetőséget a teljesítménymutató-integrációra. Az adatok folyamatos megfigyelésére és az optimalizálásra mindenképpen szentelj időt a siker érdekében! Továbbá az A/B tesztelések erejének kihasználásáról se feledkezz meg.