A dugódíj szimpla pénzbehajtás

Tokody Marcell Gergely, az ellenzéki párt fővárosi képviselője pénteki közleményében azt írja, megdöbbentőnek tartják a legalább ötezer forintos "sarcot", miután év elejétől az M0-s elkerülő út és az autópályák budapesti bevezető szakaszai fizetősek lettek.
 
A jobbikos politikus szerint kizárólag Tarlós Istvánon és a Fideszen múlik, hogy milyen feltételekkel vezetik majd be a dugódíjat. Tokody emlékeztetett: bár a főpolgármester előszeretettel "mutogat" Brüsszelre és Demszky Gáborra, ám valójában 
a 2010 előtti budapesti vezetés csak a dugódíj bevezetésére vállalt kötelezettséget, annak mértékére és területére nem. 
Ahhoz, hogy valaki a közösségi közlekedést válassza, nagyszámú P+R parkolóra, több buszsávra, továbbá fejlettebb közösségi közlekedésre lenne szükség - vélekedett, hozzátéve: szankciók helyett pozitív ösztönzéssel érnék el az autósok átterelését. Ehhez képest Tokody szerint Budapesten az elmúlt években "semmivel sem javult a közlekedés, sőt a magyar főváros a k(á)osz, a forgalmi dugók, valamint a soha véget nem érő építkezések és útfelbontások fővárosa lett."
 
Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján elkerülhetetlennek nevezte a dugódíj bevezetését és kétféle javaslatot ismertetett. Az egyik elképzelés a főváros teljes közigazgatási területére vonatkozó "Budapest-matricát" tartalmaz, a másik egy kétlépcsős, kombinált rendszert irányoz elő.