Ma délután a következő üzenet jelent meg a cég Facebook-profilján:
„Cégünk a saját eszközeivel segíteni igyekszik. Most, hogy a tranzitzónák helye körvonalazódni látszik, elkezdjük kiépíteni az ingyenes wifi szolgáltatást. Bízunk benne, hogy a menekültek mihamarabb használatba tudják venni a szolgáltatást, amely így hozzásegíti őket a kapcsolattartáshoz, információk eléréséhez. Emellett elosztókat is biztosítunk, hogy a telefonok feltöltése se okozzon nehézséget.”
Az igen átlátszó marketing-, konkrétan CSR (Corporate social responsibility, azaz vállalati társadalmi felelősségvállalás) fogás, ami leginkább azt szolgálja, hogy a migránsok ügyét szívükön viselők körében népszerűbb legyen a vállalat, nem kevés felhasználó haragját is kiváltotta.
A bejegyzés alatt számos olyan kommentet találhatunk, melyekben a hozzászólók kifogásolják, hogy azok a szolgáltatások, amiért ők kénytelenek havonta nem kevés pénzt kicsengetni, és amelyeket sokan, állításuk szerint, ennek ellenére sem találnak megfelelő színvonalúnak, teljesen ingyen járjanak a bevándorlóknak.
A Telekomnál úgy tűnik, nagyon komolyan veszik ezt a fajta imidzsépítési lehetőséget (ami pont azért visszatetsző, mert az általuk állítólag annyira sajnált migránsok helyzetét használja föl népszerűség-növelésre), mert minden kommentre szinte azonnal reagálnak, és villámgyorsan próbálják leszerelni a fölháborodott ügyfelek reakcióit (míg a támogatókat szívecskékkel, és hasonló emotikonokkal árasztják el).
Reméljük, mire a bevándorlók Németországba érnek, nem felejtik el, kinek köszönhették itt, a sátáni Magyarországon az ingyen netet, és már útközben a helpdesk karrierről fognak álmodozni. Amiért, csupa hálából, nyilván fél, vagy negyed annyit kérnek majd, mint azok, akik jelenleg ilyen pozícióban dolgoznak.
Ha kíváncsi a bejegyzés alatti kommentfolyamra, itt tekintheti meg a hozzászólásokat.
T.T.