Nagy biznisz, egyre nagyobb a tülekedés. A sárga társaság 180 db új, csuklós, a BKK specifikációja szerinti autóbusz beszerzésére írt ki feltételes tendert, a járműveket ugyanakkor nem vennék meg, csak lízingelnék őket. A roppant megengedő kiírás alapján magyar gyártású busszal induló gyártónak esélye sincs indulni. Akinek viszont van, az október 25-ig még megteheti.
A "BKK specifikációjú", vagyis városi környezetre alakított, kizárólag új – azaz első alkalommal forgalomba helyezett – autóbusz megajánlására van lehetőség. A részletes leírás szerint egyidejűleg 150 darab busz vesz részt a szolgáltatás teljesítésében, további 30 tartalékként szolgálna (magyar gyártónak természetesen esélye sincs ennyi buszt hirtelen leakasztani, legyártani).
A BKK ajánlattételi felhívása értelmében csak azonos típusú autóbuszok megajánlására van lehetőség. A társaság a lízingszerződést legfeljebb 127 hónapra kötné.
Ez persze egyelőre csak feltételes mód, hiszen a kiírás szerint, ha a Volánbusz ajánlata nem lenne nyertes a metrópótlásra kiírt tenderen, vagy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, illetve a Nemzetgazdasági Minisztérium nem tudja biztosítani a fedezetet, akkor azt visszavonhatja. Ez persze logikus is, hiszen a pótláson kívül a Volánbusznak nincs szüksége városi környezetre és terhelésre alakított buszokra a helyközi forgalomban.
Ne kockáztassa a budapestiek épségét, írja alá a M3-as metró felújítását követelő petíciót
Az ellenzéki néppárt szerint az M3-as metró felújítását legalább 25 év óta halogatják miközben ez nem csak a főváros, hanem egész Magyarország legforgalmasabb tömegközlekedési vonala. Most éppen az Orbán-kormány nem tesz semmit érte pedig volna rá lehetősége, ehelyett emberek százezreinek a biztonságát teszi kockára.