Logikai bukfenc: akkor lehet építeni aksigyárat MOST, ha MAJD betartja a szabályokat

Logikai bukfenc: akkor lehet építeni aksigyárat MOST, ha MAJD betartja a szabályokat

De hogyan lehet tudni előre, hogy a gyár építője később betartja a legszigorúbb környezetvédelmi szabályokat? Na, ugye?

Balassa Péter, a Jobbik országgyűlési képviselője írásban fordult Pintér Sándor belügyérhez, akihez többek között a vízügy is tartozik, hogy megtudja, mit tesz a Kormány annak érdekében, hogy megfelelően tájékoztassa a lakosságot az építendő akkumulátorgyárak hatásairól, illetve milyen tanulmányok készültek az érintett területek vízkészletéről, a gyártás óriási vízfelhasználásának következményeiről és a vizeink védelméről.

Energiafalók: 15,8 milliárdnyi közpénzzel támogatja a kormány a gödi aksigyár hálózatfejlesztését

Az Energiaügyi Minisztérium a napokban feltette a kormány honlapjára a 2022 decemberében megkötött támogatási szerződéseit. Ebből kiderült, hogy a kormányzatnak már tavaly a szándékában állt - a helyiek véleményét teljes mértékben figyelmen kívül hagyva - a gödi Samsung akkumulátorgyár bővítése.

Itt egyébként lehetett volna teret adni a hiteles és megnyugtató párbeszédnek, de arra most sem volt hajlandó a kormányoldal. Emlékezetes, sem a fideszesek, sem pedig az érintett minisztériumok képviselői nem vettek részt az Országgyűlés szakbizottságának ülésén. 

De a Pintér Sándor nevében válaszoló Rétvári Bence államtitkár inkább az idővonalakkal babrált. Ugyanis azt írta, hogy

"akkumulátorgyárat is akkor szabad építeni, hogyha a gyár a legszigorúbb környezetvédelmi szabályokat betartja".

De hogyan lehet tudni előre, hogy a gyár építője később betartja a legszigorúbb környezetvédelmi szabályokat? Na, ugye? 

S mi lesz, ha nem? Ahogy arról beszámoltunk,

a gödi Samsung-gyár telephelyén 39 esetben szabtak ki iparbiztonsági bírságot.

Ezek szerint, ha ezt tudta volna Rétvári Bence előre, nem építhetett volna üzemet a dél-koreai cég hazánkban?