Annyira silány állapotban van az M1-es, hogy inkább sebességkorátozásokat vezettek be

Igen, felújítás helyett.

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges - írja a Vezess.hu.
 
Ötévenként minden hazai közúton meg kell vizsgálni az érvényes sebességhatárt a közlekedési törvény szerint, amit előírt rend szerint végeznek az útkezelők. De a kötelező felülvizsgálatok mellett a Magyar Közút Zrt. (MK), a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a rendőrség bármikor változtathat az utak sebességhatárain.
 
Tavaly 225 kilométernyi részt vizsgált át az MK a hazai gyorsforgalmi úthálózaton (konkrétan az M1-es, az M31-es, és az M35-ös autópályán, valamint a 4-es autóúton), és még 1300 kilométernyi szakaszt a különböző főutakon. A vizsgálatok eredményeinek elemzése után legnagyobbrészt kisebb számokat tartalmazó KRESZ-táblákra cserélték a korábbiakat.
 
Így például az autópályák közült az M1-es több szelvényében (mindkét oldalon) is 130 km/óra helyett 100 km/órára csökkentették a megengedett legnagyobb sebességet.
 
A Budapestről nézve jobb oldalon a 29-es és 31-es, a 39-es és 40-es-szelvények között, a bal oldalon pedig az 53-as km és 49-es km, 46-os és 44-es km és a 27-es és 26-os km-szelvények között. De legalább fizetünk is érte.
 
De a 25-ös, 27-es, a 7-es, a 102-es és a 811-e főútakon is jelentős korlátozásokat vezettek be.