"Ez a személyem elleni célzott támadás volt. Valakiben nagyon is megvolt a szándék, hogy ártson nekem. Nem zárom ki a politikai motivációt"
- nyilatkozta Mödritscher.
Az Unser Mitteleuropa összefoglalója szerint Mödritscher autóján valaki azzal a céllal lazította meg a rögzítő kerékanyákat, hogy autóbalesetet okozzon a volt szabadságpárti politikusnak.
"Az Audi A4-em a házam előtt parkolt. Nem sokkal azután, hogy szerda reggel Klagenfurtba indultam, zörgésre lettem figyelmes, amit először a motornak tulajdonítottam. Amikor megálltam, láttam, hogy a bal első kerék már szinte keresztbe áll, az anyákat pedig kézzel is meg tudtam tekerni."
A volt politikus úgy nyilatkozott: nagy szerencse, hogy rajta kívül senki más nem került veszélybe.
Mödritscher szerint az incidens azzal állhat összefüggésben, hogy politikai szerepvállalása során többször is leleplezte az erőszakos, osztrák antifasiszta közösség illegális tevékenységeit, illetve együttműködésüket a karintiai zöldpárti politikusokkal.
Valóban nem lenne meglepő, ha a német nyelvterületen a hazafias pártok erősödése következtében egyre agresszívebb antifasiszták állnának az ügy hátterében: nemrég egy német titkosszolgálati jelentés mutatott rá, mennyire hajlamos a hasonló akciók elkövetésére a szélsőbaloldali-anarchista tábor.
Egy hivatalos jelentés megerősítette: Nincs szánalmasabb dolog, mint szélsőbalos aktivistának lenni
A Bild-ben napvilágot látott jelentés a berlini radikálbalos mozgalom 2009 és 2013 közötti működésére koncentrál, és kiderül belőle: a német fővárosban működő 873 szélsőségesnek mindössze 16 százaléka nő, 78 százalékuk pedig 18 és 28 év közötti fiatal férfi.
Emlékezetes, tavaly januárban a brit euszkeptikusok akkori vezetőjét, Nigel Farage-t is hasonló módszerrel próbálták eltenni láb alól:
Merénylet a radikális vezető ellen
A radikális pártvezér épp egy francia útszakaszon tartott hazafelé Brüsszelből, kenti otthonába, amikor gépkocsija egyik kereke váratlanul lelazult, és az autó kis híján irányíthatatlanná vált. A politikus szerencséje, hogy időben lassított, így amikor a kerék lerepült a gépjárműről, még félre tudta rántani a kormányt.
(Képünk illusztráció)