A Világgazdaság cikke szerint nem az a kérdés, járnak-e majd a BKV troli, illetve autóbuszai, hanem hogy lesz-e, aki vezesse a buszokat. A sofőrhiány mértéke soha nem látott szintre ugrott a BKV-nál. A helyzet odáig fajult, hogy
a társaság jelezte a városvezetésnek: ha nem avatkozik közbe, a budapesti lakosok ritkábban közlekedő és zsúfoltabb buszokra készülhetnek.
A Világgazdaság úgy tudja, idén májusban, aztán rögtön júniusban is rekordot döntött a járművezetői létszám csökkenése: tavasz végén 48, a nyár első hónapjában 55 sofőr hagyta ott a céget. A negatív trend nem új keletű 2021 óta tapasztalható: ez alatt a másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából. A járművezetők száma mostanra a 2017-es szintre zuhant vissza, ugyanis mostanra a 2400 főt sem éri el, miközben 2021 elején a 2700-at közelítette. A kilépő BKV-s sofőrök háromnegyede öt éven belül hagyta ott a céget, ráadásul az összes távozó járművezető negyede egy éven belül állt fel.
A lap úgy értesült, hogy júliustól jelentősen megszaporodtak a személyzeti okokra visszavezethető kimaradások, miután
átlagosan napi 50-60 esetben történt meg, hogy a BKV nem tudott járművezetőt biztosítani. A teljes képhez hozzátartozik, hogy a nyári időszakban a szabadságolások is nehezítették a munkavégzést, de őszre ennek kiesésével sem várható javulás a létszámhiány kérdésében.
A sofőrök távozásának leggyakoribb oka az alacsony bérezés és az elavult járműpark lehet.