A tervek szerint októberben kezdődhet a rekonstrukció, addig folyamatosan végzik a felszíni forgalomtechnikai munkálatokat.
A BKV-vezérigazgatója azt sem zárta ki, hogy az alagút felújítására kiírt tender is lezárul addig, és akkor szeptember elején aláírható akár mindkét szerződés is.
"A nyertes pályázó azonnal meg tudja kezdeni a felújítást, de feltehetően csak október végén kell majd lezárni a metrót, addig olyan munkákat tud végezni, amelyek nem zavarják az utasforgalmat" - mondta Bolla Tibor, hozzátéve, hogy a két pályázat nyertese egyszerre tud dolgozni majd az állomásokon és az alagúton, össze tudják hangolni a munkákat.
Bolla elmondta: az északi szakasz lezárása után az utasok szállítására rendelkezésre fognak állni a szükséges buszok, mert a BKV is szerzett be új és használt járműveket, és a BKK-nak is vannak olyan alvállalkozói, akik be tudnak segíteni.
A sofőrökkel viszont még gond lehet: "Sarkalatos kérdés a járművezetői állomány, mert országos sofőrhiány van, a buszvezetők pótlása, toborzása és képzése folyamatosan zajlik a BKV-nál, az első szakaszok felújítását nem fogja zavarni a jármű- vagy a jármúvezető-hiány" - közölte Bolla.