Brutális ráfizetést jelentenek egyelőre Szijjártó kereskedőházai

Mindez a magyar vállalkozások külföldi terjeszkedésének elősegítésére létrehozott MNKH Zrt. pénzügyi beszámolójából derült ki, amelyet szerda délután tettek közzé.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium tulajdonában lévő cég kimutatása szerint az MNKH 4,5 milliárd forintot keresett a belföldi, további 1,1 milliárdot a külföldi értékesítésből, ám ezt 9,1 milliárd forintos anyagi ráfordítással érte el. Ebből 1,5 milliárd forint személyi jellegű ráfordításokra, 1 milliárd bérekre, 180 millió "egyéb személyi jellegű kifizetésekre", 332 millió pedig járulékokra ment el.

Az MNKH Zrt.-nek a beszámoló szerint 141 dolgozója van, tehát az átlagos kereskedőházi juttatás évi 10,6 millió forint, azaz fejenként bruttó 880 ezer forintot vihettek haza az ott dolgozók. Mivel az alacsonyabb beosztású alkalmazottak vélhetően ennél jóval kevesebbet tettek zsebre, a fenti adatok alapján középszinten már minden bizonnyal milliós fizetésekről van szó.
    
A külföldi kirendeltségek fenntartása összesen 2,67 milliárd forintba fájt. A külföldi irodák programjaira, illetve kiállítások és rendezvények szervezésére 1,5 milliárd forint értékben vettek igénybe szolgáltatásokat.
    
Az MNKH étvágya jelentősen nő: 2014-ben még csak 2,3 milliárdos veszteséget termeltek 1,9 milliárdos ráfordítás mellett. Tavaly tehát több mint megduplázták veszteségüket, miközben a ráfordítások majdnem ötszörösére nőttek.
    
És hogy miből megy a dőzsölés? A cégnek 2014 végén még 6,8 milliárdos tőkéje volt, amelyet a tulajdonos magyar állam dobott össze. Ebből 2015 végére maradt 2,5 milliárd, tehát 4,3 milliárdot ebből égettek el - írja a lap.

Frissítés:

Az MNKH lapunkhoz eljuttatott reakcióját a kérésnek megfelelően szó szerint közöljük:

"Az MNKH partnereinek 2014-ben 760 milliárd forint volt az exportárbevétele, míg 2015-ben 895 milliárd forint exportárbevételt realizáltak, ami 135 milliárd forintos növekedést jelent.

A tavalyi év során a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) jelentős összegeket fordított külföldi hálózatának bővítésére, illetve több szakmai programot is elindított a magyar kis- és középvállalkozások exporttevékenységének növelése érdekében. Az MNKH feladata, hogy lehetőséget és képességet teremtsen azoknak a magyar vállalkozásoknak, amelyek exportálni kívánnak. Az export-promóció egy szolgáltatás, a költség a Kereskedőháznál jelentkezik, a bevétel, a profit azonban a magyar kis- és középvállalkozásoknál.

A tavalyi év során összesen több, mint egy tucat új kereskedőházat nyitott az MNKH, amelyek száma év végére így közel 40-re emelkedett. Azokban az országokban, ahol a Kereskedőház irodát nyitott, ugrásszerűen megnőtt a regisztrált érdeklődések száma, átlagosan négyszeresére".