A gyors áruszállítást célzó szolgáltatás próbájának második fázisában a pilóta nélküli gépek egy tokiói-öbölbeli raktárból fogják felvenni a csomagokat, hogy egy nagyjából 10 kilométerrel arrébb fekvő csibai negyedbe szállítsák őket.
A város célja, hogy a 2020-as tokiói olimpiai és paralimpiai játékokra már teljes gőzzel üzemeljen a drónflotta, és a vezetőség az ingatlanfejlesztőkkel is tárgyalni készül arról, hogy az újonnan épülő toronyházak erkélyein a kisrepülők számára alkalmas leszállópályákat alakítsanak ki.
A mostani teszteredmények alapján a projekt résztvevői tovább finomítják a technológiát, hogy a drónok esőben és erős szélben is biztonságosan repüljenek, továbbá kialakítanak egy közlekedésellenőrzési rendszert a gépek számára.
Japánban mindeközben egyre nő az aggodalom amiatt, hogy a drónokat akár terroristaakciókhoz és illegális videofeltével-készítésekhez is használhatják.
A tavaly decemberben bevezetett szigorítások szerint tilos a kormány engedélye nélkül drónokat reptetni a sűrűn lakott területek felett és a repülőterek környékén.
A törvénymódosításra azért volt szükség, mert 2015 áprilisában sugárzásra figyelmeztető matricával jelölt drónt találtak Tokióban a japán kormányfő hivatalának tetején.