Dűlőre jutott az EU és Németország a belső égésű motorral működő autók kérdésében

Dűlőre jutott az EU és Németország a belső égésű motorral működő autók kérdésében

Ha klímasemleges üzemanyagot használnak, akkor 2035 után is zöld utat kap az ilyen motorokkal felszerelt új járművek regisztrációja.

Németország és az Európai Unió szombaton bejelentette, hogy megegyezésre jutottak a kizárólag belső égésű (fosszilis üzemanyaggal működő) motorral hajtott autók jövőjével kapcsolatos vitájukban, ami lehetővé teszi az ilyen motorokkal felszerelt új járművek regisztrációját 2035 után is, de csak abban az esetben, ha klímasemleges üzemanyagot használnak - írja az MTI.

Frans Timmermans, az Európai Bizottság alelnöke a Twitteren azt írta:

"Megállapodtunk Németországgal a (víz és szén-dioxid felhasználásával készült) e-üzemanyagok autókban való jövőbeni használatáról."

Volker Wissing német közlekedési miniszter ugyancsak a Twitteren számolt be arról, hogy szabaddá vált az út 2035 után is a csak klímasemleges üzemanyagot használó, belső égésű motorral felszerelt új járművek előtt.

Németország ellenállása miatt nem sikerült eddig tető alá hozni az autókra vonatkozó új szén-dioxid-kibocsátási szabványokról szóló EU-szintű megállapodást, aminek az elfogadása felgyorsul a szombati német-EU egyezség révén.

A fosszilis üzemanyaggal működő autók betiltása kulcsfontosságú az uniós célkitűzés megvalósítása szempontjából, amely szerint 2050-ig az EU "klímasemlegessé" kívánja tenni gazdaságát, vagyis teljesen meg akarja szüntetni az üvegházhatású gázok kibocsátását.

(Címlapkép: A Greenpeace nemzetközi környezetvédő szervezet aktivistái egy földbe állított autóval tiltakoznak a kormány közlekedéspolitikája ellen a berlini Brandenburgi kapu előtt 2023. március 22-én. MTI/EPA/Clemens Bilan)