Egyezteni kell a környzetkímélő autózásról

A magas parkolási díjak és a magas jövedéki adó kinyírja az élhető közlekedést.

Az ellenzéki politikus kimagaslónak ítélte a magyarországi fizetős parkolás tarifáit. Rámutatott, hogy a rendszer nem termel nyereséget, így a korábbi ígéretekkel szemben nem épülnek parkolóházak, mélygarázsok. Épp ezért értékelése szerint Budapest belvárosa nem kis részben azért "fuldoklik", mert a szabad helyet kereső autósok keringenek.

Volner János autósellenes intézkedésnek nevezte, hogy a nagyvárosokban mesterséges dugókat alakítanak ki sávok elvonásával, így az ilyen döntések felülvizsgálatát is javasolta.

[fb_pages_codes:econation]

Kitért arra is, hogy a Budapesti Közlekedési Központ szerinte ellenérdekelt abban, hogy a főváros autóval is jól használható legyen, ehelyett a "leépült tömegközlekedés" irányába akarja terelni az embereket.

A jobbikos frakcióvezető a környezetkímélő autózásnak adott kormányzati pofonként hivatkozott a gázüzemű autók esetében a jövedéki adó és az áfa emelésére, az elektromos és hibrid járműveknél pedig arra, hogy cégautóadóra kötelezték a tulajdonosokat.

Utóbbival összefüggésben megjegyezte: 2020-ra a tervek szerint 63 ezer zöld rendszámos autónak kellene közlekednie Magyarországon, ehhez képest ma 1353 ilyen van.