Miközben a több fontos budapesti szállodát is működtető Indotek Group korábban azzal reklámozta magát, hogy a koronavírus-járvány miatt nem bocsátottak el senkit, Budapest egyik ötcsillagos hoteljében, a Sofitelben a dolgozók 30 százalékát rúgták ki.
A 444.hu. cikke idézi Szöllősi Tamást, az Indotek HR- és operációs igazgatójának az Üzletem.hu című lapban júliusban megjelent nyilatkozatát. Ebben a vezető nemcsak arról beszél, hogy senkit sem kellett kirúgni, de arról is, hogy kiemelten fontos volt az Indotek számára a folyamatos kommunikáció.
Ezeket a mondatokat azonban különösen értetlenül olvasták a budapesti Sofitel szálloda dolgozói, hiszen az idegenforgalmat érintette az egyik legsúlyosabban a koronavírus. A Duna-parton álló ötcsillagos hotelt tavaly vásárolta meg az Indotek Group, és a 444.hu megtudta: a járvány kezdete óta a 200 fős stáb 30 százalékát le kellett építeni, és több körben csökkentették a fizetéseket is, de ezt egyáltalán nem kommunikálták.
A dolgozók a helyzetet értik, a nyilatkozatot nem
– A lefaragások után a dolgozók egy része nagyon nehéz helyzetbe kerül: augusztustól egy szobalány nettó 61, egy londiner nettó 49 ezer forintot tud megkeresni a 3 órás szerződéssel – írták arról, hogy az alkalmazottak miért háborodtak fel a nyilatkozaton.
Az Indotek tulajdonában van a Sofitel mellett a Corvin Pláza, a Duna Pláza, az EMKE irodaház és a Gellért szálló is, tavasszal pedig megvásárolták Tiborcz István Appeninn részvényeit.
Frissítés:
Az Indotek Group közben reagált a 444.hu cikkére. Azt írják, helytálló Szöllősi Tamás korábbi nyilatkozata, ugyanis csak azokra a kollégákra vonatkozik (ez mintegy 200 fő), akikkel az Indotek Group alaptevékenységével összefüggésben neki és az általa irányított HR osztálynak van közvetlen feladata a kiválasztástól a munkaviszony megszűnéséig tartó úton. Nem vonatkozik ellenben azokra a területekre (és ilyen többek között a Sofitel is), amelyek nem a core business része.
A jelenlegi tervek szerint az Indotek Group előre hozza a szálloda felújítását, aminek következtében várhatóan két évig bizonyos szállodarészek nem lesznek látogathatóak a vendégek számára. Bár a lépéssel szükségszerűen együtt jár, hogy csökkentett üzemeltetői személyzettel működik majd a szálloda, a különböző, nagy volumenű felújítási munkálatok számos szakember számára teremtenek majd munkalehetőséget, a felújítást követően pedig egészen új dimenziók nyílnak majd a szálloda számára.
- áll az Indotek Group levelében.