Nagy-Pál Levente és Szélpál Szilárd nem mindennapi küzdelmet vállaltak föl néhány éve azzal, hogy megpróbálja meggyőzni az uniós döntéshozókat arról:
szükség van az európai közmédia létrehozására.
Nagy-Pál az interjúban a magyarországi viszonyokra utalva úgy fogalmazott:
különösen veszélyes, ha egy kormány a média uralmát kizárólag a saját politikai céljaira akarja felhasználni.
Szélpál kifejtette, hogy az egyik legfőbb feladatuk az európai identitás, a kontinens nemzeteit összekötő jellemzők meghatározása lenne. Kifejtette:
"Nagyon fontos, hogy a magyar kormány lépéseivel épp ellenkezőleg: mi nem szeretnénk eltávolítani Brüsszelt, az uniót az emberektől."
Hozzátette: azt szeretnék hangsúlyozni, hogy "mi egymásra vagyunk utalva, a globális térben csak együtt tudunk működni".
Az alapítók elmondták, hogy jelenleg támogatókat keresnek a projekthez, és szeretnének minél több hasonló gondolkodású civil szervezettel együttműködni az ügy érdekében. Elárulták: jelenleg a tagállamok jogrendszerének összehangolhatóságát vizsgáló és a szervezetei kereteket meghatározó hatástanulmányon dolgoznak.
Szélpál Szilárd kiemelte: téma alapú párbeszédre van szükség ahhoz, hogy például a magyar kormány "ne etethesse be" az állampolgárokat azzal, hogy torz képet mutatnak mondjuk arról, hogy a németek mit gondolnak a migrációról.
Nagy-Pál Levente annak fontosságát is hangsúlyozta, hogy
"Európának meg kell védenie magát az álhírekkel szemben, ugyanis a fake news mint jelenség folyamatosan nyomás alá helyezi az EU-t".
Az európai közmédia elindításának 20-30 milliárd eurós becsült összegével kapcsolatban elmondták, hogy a BBC működési modelljét vették alapul. A csatorna szintén rengeteg támogatást kap a brit államtól, és érveik szerint, ha a szigetország ezt ki tudja gazdálkodni, akkor az EU is képes ugyanerre.
A két magánszemély tisztában van vele, hogy az európai közmédia létrehozása politikai döntés kell legyen, amelynek az európai polgárok jóváhagyásával kell bekövetkeznie.
Szerintük ahhoz, hogy működőképes legyen a koncepció, meg kell határozni, mit is képvisel az Európai Unió, hiszen a tervezett közmédiának is az kell legyen az irányvonala.
A közmédia létrehozta a Közmédia Választási Irodát, amely azt a nemes feladatot tűzte ki maga elé, hogy a kampány ideje alatt IS megfeleljenek a Közszolgálati kódex előírásainak
A közmédia hétfőn létrehozta a Közmédia Választási Irodát (KVI), amely azt ellenőrzi, hogy a közmédia médiatartalom-szolgáltatásai az európai parlamenti választás és a kampány ideje alatt IS megfeleljenek a Közszolgálati Kódex előírásainak és a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek - közölte az iroda kedden az MTI-vel.