Év elejétől fizetőssé vált a fővárosi forgalmi terhelését csökkenteni hivatott M0-s autóút, most pedig újabb díjtételek következnek.
Véleményünk szerint a fideszes vezetés a béka megfőzésének receptjét alkalmazza - közölte Tokody Marcell Gergely, a Jobbik fővárosi képviselője.
A politikus keddi közleményében azt írta, a főpolgármester az ő írásbeli kérdésére válaszolva korábban elismerte, hogy a dugódíjra vonatkozóan nincs kötelezően meghatározva se a díjfizetős zóna legkisebb mérete, sem pedig a minimális fizetendő díjtétel.
Tokody szerint ebből következik, hogy a zónahatár méretében és a díjak mértékében való licit csupán egy-egy adófizetői forintokra éhes politikus agyszüleménye, szó sincs brüsszeli kötelezésről. Az ún. dugódíj nem oldja meg Budapest közlekedési problémáit.
Az MSZP és Fidesz által egyaránt preferált büntető-pénzbehajtó szemléletmód helyett a Jobbik a pozitív ösztönzésben látja a megoldást -írta.
A jobbikos terv:
Nagy számú, a közösségi közlekedéshez közvetlenül kapcsolódó, több szintes létesítményként megépülő P+R parkolóra lenne szükség, melyeket BKK (BKV) bérlettel díjmentesen használhatnának az autósok. Így mindenki jól járna: az autós értékes szolgáltatást kapna a pénzéért, fedett helyen, biztonságosan tárolhatná az autóját, a fővárosban pedig szabadon utazhatna a BKV, a Volán, valamint a MÁV járatain. A bérletek értékesítéséből származó bevételt a közösségi közlekedés javítására lehetne fordítani - áll Tokody Marcell érvelésében.
A Jobbik képviselője úgy fogalmazott, "noha három dimenzióban élünk, a közlekedéspolitikai döntések meghozatalakor jellemzően két dimenzióban gondolkodnak. Ahogy a városiasodással a családi házakat a nagyobb népsűrűséggel összefüggésben felváltják a tömbházak, úgy adja magát a megoldás, hogy a megnövekedett számú gépjármű megfelelő elhelyezésére is többszintes, lehetőség szerint mélyépítéssel megvalósuló parkolóházakat kellene létrehozni. Fizetős Budapest helyett élhető Budapestet!".