Bemutatták a Ferrari új autóját is

2007 óta nem nyert Ferrari pilóta egyéni címet.

A változások sorát a pilótafelállással kezdte az olasz csapat. Az egyszeres világbajnok Kimi Raikkönen helyett, a Ferrari junior akadémiájáról kikerült - a tavaly évet a Sauberben végig versenyző - Charles Leclerc érkezett. A monacói pilóta már néhány verseny után bebizonyította a Saubernél, hogy rendkívül tehetséges versenyző. Raikkönen, a Ferrari fiókcsapatának számító Alfa Romeo Racinghez (egykori Sauber) került.

A nem túl jó évet zárt Sebastian Vettel talán utolsó lehetőségét kapja meg a Ferrarinál. A német versenyzőnek 2020 végén lejár a szerződése, és egyelőre nem jelezte az olasz istálló, hogy hosszabbítana vele. Nem csoda, hogy ég a bizonyítási vágy a német pilótánál. Mint fogalmazott, ha tehetné már azonnal beugrana az új autóba.

„Sajnos nem vagyok megfelelően felöltözve, hogy bepattanjak az autóba, és azonnal vezessem is, de erre sem kell már sokat várnunk. Nagyon izgatott vagyok, hiszen szép lassan minden a helyére került.”

Csapattársa, Charles Leclerc évtizedek óta a legfiatalabb pilóta a Scuderiánál. Így aztán nem meglepő. hogy kissé megilletődötten nyilatkozott.

„Rendkívül izgatott vagyok, hogy belevághatok ebbe az új kalandba, hiszen gyerekkorom óta erről álmodom. Mindig is vágyakozva figyeltem a piros autókat, és reméltem, egy nap én is egy ilyen autóba ülhetek majd. A mai egy érzelmes nap."

A télen távozott a csapatfőnök is a Ferrari élén, miután Maurizio Arrivabene helyét a korábbi technikai főnök Mattia Binotto vette át. A La Gazzetta Dello Sport értesülései szerint Binotto viszonya nem volt felhőtlen Arrivabenével szemben. A háttérben a technikai személyzet egyáltalán nem találta az összhangot a korábbi csapatfőnökkel, ezért döntött a Ferrari vezetősége a csere mellett.

Az autó festése nem meglepő módon piros lett, ám viszonylag sok sötétszürke is helyet kapott a négykerekűn. Ez a Philip Morris dohányipari cégnek köszönhető, mellyel a füstmentes, alternatív cigarettákat szeretnék népszerűsíten.

A tavalyi évben a Mercedes 20 millió euróval többet áldozott, mint a Ferrari. Ám most Maranellóban közölték, hogy megemelik a csapat költségvetését is, amit mi sem bizonyít jobban, mint az a tény, hogy a Ferrari fog rendelkezni a legtöbb szimulátoros versenyzővel, akikkel a szezon közbeni fejlesztéseket tudják tökéletesíteni. Ehhez leigazoltak a két ex-F1-es versenyzőt is, Pascal Wehrlein és Brendon Hartley személyében.

A junior programját is erősítette a csapat. Ugyanis szerződtették a korábbi hétszeres világbajnok fiát, Mick Schumachert, aki tavaly az F3-ban már a második szezonjában bajnok lett, az F2-ben folytatja tovább. Emellett jó eséllyel a szezon közbeni fiatalok tesztjén majd tesztelheti a Ferrarit is a német versenyző.

A csapat 12 év után szerezné meg ismét az egyéni trófeát a száguldó cirkuszban. Miközben a Ferrari rekorder a Forma 1-ben: Már 970 nagydíjnál jár 235 győzelemmel, 219 rajtelsőséggel, 248 leggyorsabb körrel, 751 dobogóval és 83 kettős-győzelemmel a neve mellett.

Scuderia Ferrari F1 2019 Official Car Launch Event

All Rights go to Ferrari - this is a clip out of the Launch Livestream

 

A címvédő Mercedes már pályára is vitte új autóját

Szerdára három F1-es csapat 2019-es autóbemutatója volt időzítve, a címvédő istálló ráadásul nem csak a már megszokott, stúdióban renderelt képeket hozta nyilvánosságra vagy esetleg egy álló autóban lehetett gyönyörködni, hanem Silverstone-ban be is járatták a Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power+ névre hallgató szörnyeteget. Délelőtt Valtteri Bottas vezette az autót, délután Lewis Hamilton is volán mögé ül.