Szerintük ugyanis a végtelen közösségi interakció terhessé válhat, a közösségi médiát egyre inkább ellepő kétes hitelességű hírek és a magukat tökéletesnek mutató "barátok" hatására az Y generáció - vagyis a 1980 és 1990 között születettek - egyre nagyobb arányban válhat inaktívvá.
Szintén meghatározó trend lesz a chatbotok használatának terjedése a kutatók szerint. Jelenleg is több vállalat működtet ilyen számítógépes programot, amellyel hasonlóan lehet csevegni kérdés-válasz formájában, mintha egy emberrel chatelne a fogyasztó, de a válaszokat mesterséges intelligencia küldi. A chatrobotok különösen hasznosak lehetnek a mobilszolgáltatók, de minden olyan vállalat számára is, amely ügyfélszolgálatot működtet, hiszen az algoritmusok a nap minden órájában, időzónától függetlenül segítséget tudnak nyújtani az ügyfeleknek - olvasható az előrejelzésben.