„Idáig mindent, ami a kiírásban volt teljesítettünk, és teljesíteni is fogjuk, hiszen ez a kötelességünk”
– jelentette ki Mészáros Lőrinc. Hozzátette: cégei akkor sem fogják kisegíteni a kisvasutat, ha anyagi gondok merülnek fel. Ugyanakkor szerinte összességében nem lesz veszteséges a projekt, de konkrét választ csak év végén tud mondani.
Egy év pereskedés után az Átlátszó megkapta a Nemzetgazdasági Minisztériumtól a felcsúti vasút uniós támogatásával kapcsolatos dokumentumokat. Ezekből kiderült, hogy a Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány (FUNA) által benyújtott megvalósíthatósági tanulmányban évi 10 ezer utassal számoltak, ami a március elejétől október végéig tartó nyolc hónapos üzemeltetési időszakban nagyjából napi 41 utast jelent. És persze veszteséget. Ez ugyan teljesült, de a valós veszteséget nem látták előre.
A FUNA-tól augusztusban kapott adatok szerint 2016-os indulása óta már 4,1 millió forint veszteséget termelt a felcsúti kisvasút, tehát a hiány nagyobb a tervezettnél - olvasható az Átlátszón.