Tombor András cége közel 1 milliárdot, Garancsi Istváné majdnem félmilliárdot kapott az ország sikerét hirdető reklámokért. Andy Vajna, Habony Árpád, és Mészáros Lőrinc is jól járt a kampánnyal - írja az Átlátszó.
A 2017-es reklámkampányra költött 3 milliárd forint közel egyharmadát a Tombor Atmedia-ja kapta. A cég értékesíti a TV2-csoport és a köztévé csatornáinak reklámidejét (a hírek szerint Tombor épp most vásárolja fel a Mandinert).
A második legnagyobb összeget, közel félmilliárd forintot a Garancsi István tulajdonában lévő Esma kapta az országszerte kihelyezett többezer lengőkaros tábláért.
A boldogan mosolygós embereket ábrázoló óriásplakátokat, city-lightokat és BKV-posztereket az Odex tette ki 265 millióért.
Napi rutin: pert nyert Vona Gábor a róla hazudozó fideszes Origóval szemben
A Jobbik sajtóosztályának szerdai közleménye szerint Vona Gábor pártelnök pert nyert az Origóval szemben azután, hogy a szebb napokat is látott lap egy cikke szerint Vonát egy törökországi előadáskörútja során egy török terrorszervezet fogadta, sőt, még tiszteletbeli tagjainak sorába is beválasztotta.„Ha a nemzeti párt politikusainak lejáratásáról van szó, a Fidesz-KDNP médiacsatlósai még a legképtelenebb hazugságok közlésétől sem riadnak vissza."- foglalta össze álláspontját a Jobbik.
Bár az Atmedia értékesíti a TV2 hirdetési felületeit, az Andy Vajna tulajdonában lévő TV2-csoport közvetlenül is kapott 269 millió forintot a Magyarország erősödésével büszkélkedő kormányreklámokért. Andy Vajna rádiója, a Rádió Plus Kft. által működtetett Rádió 1 nettó 85,5 millió forintot kapott a hirdetésekért.
A Modern Media Group Kft.-n keresztül Habony Árpád lapjai, a nyomtatott és online formában megjelenő Lokál, valamint a G. Fodor Gábor féle kormányzati hecclap, a 888.hu összesen 93 millióért vettek részt a kampányban.
Emellett az Origo közel 160 millió, az Ómolnár Miklós féle Ripost 100 milliót kapott.
A Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Mediaworks nettó 97,76 millió forintért tette közzé a sikerpropagandát a Nemzeti Sport és a megyei lapok nyomtatott és online kiadásában.
A Magyar Idők nyomtatott és online kiadásában, valamint Karc FM nevű rádiójában megjelent hirdetések 58,74 millió forintba kerültek, az ATV 48,86 milliót kaszált, Mészáros Lőrinc Echo TV-je 34,48 milliót.
Széles Gábor Magyar Hírlapjának 30,9 millió, a közmédiának 27,59 millió, a Pesti Srácoknak 17,24 millió, Bencsik András Demokratájának 12,55 millió, Schmidt Mária Figyelőjének 10,59 millió forint jutott a kampány keretében - írja a lap.
Mark Zuckerberg Facebook-ján közel 20 millió forintért hirdette a kormány, hogy Magyarország erősödik.