Az inforádiónak nyilatkozó Sándor Zsolt közlekedésmérnök szerint már megvan a jogszabályi háttér egy része arra, hogy átlagsebességet mérjenek, és ne csak "egy ponton" bírságoljanak a hatóságok.
A szakember szerint Magyarországon is megérett a helyzet arra, hogy a pontszerű sebességmérést felváltsa az átlagsebesség mérése, s ezt már bizonyos jogszabályok lehetővé is tennék.
"A pontszerű sebességmérés terjedt el itthon, ez az a hagyományos megoldás, amikor egy keresztmetszetben az ellenőrzést végrehajtó hatóság valamilyen berendezéssel kiáll, és az éppen aktuálisan arra haladó járművek sebességét megméri. Ezzel kapcsolatban számos negatív kritika hangzott már el"
- közölte Sándor Zsolt.
Szerinte a társadalom jelentős része azt gondolja, hogy ez nem megfelelő módon szankcionálja a gyorshajtókat, ugyanis ez csak egy adott pillanatban mér, de ezzel szemben ott van az átlagsebesség-mérési eljárás, amely két pont között a belépési és kilépési időpont különbsége alapján számítja, hogy valaki az adott távolságot mekkora sebességgel tette meg, és ez alapján tudja a hatóság a megfelelő szankciót kiszabni.
"Ennek az új típusú megoldásnak a társadalmi elfogadottsága sokkal nagyobb, hiszen ez nem egy pillanatnyi esetleges kihágást büntet, hanem egy tartósan, 5-10-20-30 percen keresztül elkövetett, szabálytalan cselekvést"
- tette hozzá a közlekedésmérnök.