A Kúria hétfőn vizsgálta felül a Nemzeti Választási Bizottság korábbi határozatát, ebben a bíróság megállapította: a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. az M4 Sport nevű médiaszolgáltatásában szeptember 28-án 20.40 perckor közlésre került "Szeretem Magyarországot és szavazok október 2-án" jelmondatú, valamint a "Szavazzon október 2-án!" jelmondatú műsorszám közlésével megsértette a választási eljárásnak a politikai reklám közzétételéről szóló rendelkezését. A bíróság kötelezte a szolgáltatót, hogy a végzés rendelkező részét a határozat közlésétől számított három napon belül a jogsértő közlésekkel azonos napszakban és ahhoz hasonló módon tegye közzé.
Döntésének indoklásában a Kúria emlékeztetett arra, hogy a műsorszám önmagában társadalmi célú reklámnak minősül, ha abban nem jelenik meg a szervező népszerűsítésének, vagy a szervező támogatásának ösztönzésére irányuló cél. Azonban - olvasható a Kúria végzésében -
"a bíróságnak hivatalos tudomása van arról, hogy a kampánynak nem csak a népszavazásra feltett kérdés mikénti megválaszolása, hanem a részvétel vagy a távolmaradás is részét képezte".
Megállapították azt is, hogy mivel a közbeszéd részét képezte a szavazástól való távolmaradás, ezért az arra való buzdítás, azaz a kormány megbízásából készült, a részvételre ösztönző reklám nem függetleníthető a népszavazás szervezőjének céljától. Ezáltal a közlésben megjelent a kormány támogatására való ösztönzés, ami azonban a politikai reklám ismérve - hivatkozik az MTI a bíróság döntésére.