Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere közösségi média oldalán osztotta meg, hogy a budapesti Fidesz által kiadott közleményben azt próbálják sugallni, 30 millió forintot költött a Fővárosi Önkormányzat hirdetésekre a főpolgármester Facebook-oldalán.
Valószínűleg ők is tisztában vannak vele, hogy amit állítanak az hazugság, hiszen ezek az adatok mindenki számára nyilvánosak. A csatolt képből is látszik, hogy a Fővárosi Önkormányzat 356 403 forintot költött főpolgármesteri hirdetésekre. Azt is mindenki tudhatja, hogy ezek milyen témájú hirdetések voltak, hisz ezek is nyilvánosak, bárki által kereshető adatok: tájékoztatás céljából, legfőképpen a koronavírus járvánnyal kapcsolatban hirdettünk
– fogalmazott Karácsony.
S ha már a Facebook-költéseknél tartunk – tette hozzá –, nézzük meg azt is, mennyit hirdetett a Magyar Kormány: több mint háromszázötvenszeresét, azaz 126 217 448 forintot. És ott van még a Fidesz 96 millió, és a Fidelitas 16 millió forintnyi Facebook-hirdetése.
Nagyon sajnálom, hogy jelenleg Magyarországon olyan a médiahelyzet, hogy a főpolgármesternek szinte csak a közösségi média maradt, ahol tájékoztatni tudja az állampolgárokat. Erről valószínűleg a budapesti Fidesz megfeledkezhetett, és arról is, hogy amióta főpolgármester lettem csupán egyszer hívtak a köztévébe szerepelni
– zárta szavait.
A politikai Facebook-hirdetésekre vonatkozó adatok teljesen nyilvánosak, ide kattintva érhetőek el.