A Lánchíd után a Flórián téri felüljáró ügye válhat a fővárosi Fidesz és az ellenzéki többségű fővárosi vezetés újabb csataterévé. A Népszava szerint időnként gyermekfej nagyságú betondarabok hullanak alá a Flórián téri felüljáróról, ami rendkívül balesetveszélyes, hiszen a felüljárókon és alatta naponta több tízezer autó halad át, alatta pedig gyalogosok járnak, de ott van a római kori Fürdőmúzeum is.
A lap szerint tavaly a fővárosi utak, hidak és felüljárók karbantartásáért felelős Budapest Közút Zrt. tavaly összeállított „híd-jelentésében” arról írtak, hogy rossz állapotban van a felüljáró.
Mint írták „a hidak dilatációs szerkezetei áznak, esős, hideg időben rendszeresen kitöredeznek balesetveszélyt, károkat okozva. A támaszok, fejgerendák és az előregyártott gerendákat megtámasztó rövid konzolok szintén áznak, a kilátszó acélbetétek erősen rozsdásodnak.”
A Főpolgármesteri Hivatal a Népszava megkeresésére úgy reagált, hogy
"a Budapest Közút munkatársai folyamatosan ellenőrzik a fővárosi felüljárók, hidak állapotát. A Flórián téri híd biztonságos, de valóban felújításra szorul, felújításához közbeszerzést kell kiírni, ennek az előkészítése zajlik."
Válaszukban azt is hozzátették, hogy "a főváros mintegy hárommillió négyzetméter út, száz kis híd, felüljáró és kétezer kilométernyi vízcső-hálózat felújításával van elmaradásban, mivel a korábbi városvezetés a szükséges összegek egytizedét sem fordította e célra 2010-2019 között."
Újabb Lánchíd-ügy?
Budapest előző városvezetése már 2018-ban elérkezettnek találta az időt egy minden részletre kiterjedő rekonstrukcióra. 2018 decemberében ki is írták a kivitelezői tendert. Akkor úgy számoltak, hogy a 2019 tavaszán elkezdő felújítás 14 hónapig tart majd.
A felhívásra egyetlen ajánlat érkezett, amelyről a Tarlós-féle városvezetés úgy vélte, hogy túlságosan drága, ezért a tendert eredménytelennek nyilvánították.
2019 őszén újabb tendert hirdetett az akkor még Tarlós István vezette főváros, az ajánlatokat viszont már az új, Karácsony Gergely vezette kabinet hivatalba lépése után bírálták el. A közbeszerzési eljárásra ezúttal is egy ajánlat érkezett, méghozzá ugyanattól a cégpárostól. Mivel az előző ajánlati árat nem hozták nyilvánosságra, így csak találgatni lehet, hogy az A-Híd Építő Zrt., a STRABAG-MML Kft. alkotta konzorcium által adott 2,24 milliárdos vállalási ár alacsonyabb vagy magasabb volt-e az előzőnél. A Közbeszerzési Értesítő szerint a BKK 2020. április elején szerződést kötött a cégekkel.
A Népszava szerint nem hivatalos forrásokból úgy tudják, hogy a járvány és a sorozatos kormányzati elvonások alaposan leszívták a kasszát, így egyszerűen nincs rá pénz, ráadásul a Csömöri út – Drégelyvár utcai közúti felüljáró felújítása sokkal többe kerül az eredetileg tervezettnél.
Óbuda korábbi fideszes polgármestere, Bús Balázs a kormánypárti sajtóban megszellőztetett levelében azt írta, hogy „a Flórián téri felüljáró ne jusson a Lánchíd sorsára, ugyanis az a sok ezer ember, aki naponta áthalad a Flórián téri aluljárón, jelen pillanatban életveszélyben van”. Óbuda új vezetése a Népszava erre irányuló kérdését azzal hárította, hogy a felüljáró fővárosi kezelésben van.