"A MÁV a mai formájában nem tud tovább működni. Ha a kormány elfogadja a javaslatot, akkor várhatóan ősztől egy holding formájában működik tovább a cég, amelynek egy szolgáltatási és egy pályaüzemeltetési része lesz"
– mondta a Telex szerint egy szakmai konferencián Kikina Artúr, akit január 15-én neveztek ki pályaműködtetési és beruházási vezérigazgató-helyettesnek. Kikinát nem mellesleg a Lázár János-féle Építési és Közlekedési Minisztériumból igazolták.
Kikina további részleteket a MÁV esetleges feldarabolásáról egyelőre nem mondott, annyit ugyanakkor hajlandó volt elárulni, hogy a tervezés és az egyeztetés erről a folyamatról már zajlik.
A lap kérdésére az állami vasúttársaság azt közölte, hogy
a holdinggá alakítás igazából a MÁV-Volánbusz „cégcsoport integrációjának kiteljesítését jelenti”.
A Telex szerint viszont az út így gyakorlatilag megnyílik Lázár János miniszter előtt, hogy a MÁV lényeges részeit kiszervezze egy pályaüzemeltetési és beruházási leányvállalatba.
Az anyacég ezzel kiüresedhet, a minisztérium pedig megkerülheti döntéseivel Pafféri Zoltán vezérigazgatót.
(Címlapkép: Lázár János építési és közlekedési miniszter az állami támogatású közösségi közlekedés tarifarendszerének váltásáról tartott sajtótájékoztatón Debrecenben 2024. január 9-én. MTI/Vajda János)