Októberben a Jaguar Land Rover Slovakia autógyártó vállalat, ahol 2800-an fognak dolgozni, munkaerő-toborzó kampányba kezdett: 1000 új állás várt betöltésre, nagy részüket, több mint 800-at a gyártásban létesítenék - írja a Magyar Nemzet, ami felkeresett több magyar autóipari szakszervezetet, hogy kiderítse, várható-e a magyar munkaerő Szlovákiába áramlása.
Az Audi Hungária Független Szakszervezet elnökhelyettese, Csalogány György elmondta, hogy ugyan volt már példa ilyenre, de most a cégnél megfizetik a dolgozókat és nem fizet annyival többet a Jaguár, hogy azért megérje az ingázást vagy költözést. Azonban úgy látja, hogy a Suzukira már veszélyt jelenthet a vállalat. Ezzel az Esztergomi Gépjárműgyártók Független Szakszervezetének elnöke, Kiss László is egyetért.
"Nincs ebben semmi meglepő, kint jobban fizetnek, megéri akár ingázni is"
tette hozzá a szakszervezeti elnök, aki elmondta, hogy két éve túlórákkal együtt havi nettó 165 ezer forintot lehetett hazavinni, ami ha azóta emelkedett is, még mindig elmarad attól a 310 ezer forintos bérezéstől, amit a Jaguár kínál egy szalagmunkásnak.