Az Origo pénzt nyert a Google pályázatán, ám miután megtudták, hogy miféle oldalról van szó, visszavonták a pénzt

Az Origo pénzt nyert a Google pályázatán, ám miután megtudták, hogy miféle oldalról van szó, visszavonták a pénzt

Nem mindenhol működik úgy a pályázati rendszer, mint nálunk.

A pályázatot a sajtó digitális korban történő fennmaradásáról írták ki, ám amikor az amerikai cég megtudta, hogy az Origo nevű kiadvány nem több mint egy közpénzből kitömött propagandatermék, inkább úgy döntöttek, visszavonják a milliókat.

Az oldalt üzemeltető New Wave Media Group 50 ezer eurót, azaz 15,7 millió forintot nyert a Google-től annak DNI-pályázatán. A globális cég azonban visszakozott, miután megjelent a New York Timesban egy cikk arról, hogy az Origo a Fidesz kézi vezérelt propagandaoldala, írja a Niemanlab.org cikke alapján a Hvg.hu.

A Google pályázata ironikus módon a sajtó digitális korban történő fennmaradását szolgálja. A pályázatok leadási határideje decemberben volt, a New York Times novemberben közölt cikket az Origóról és annak átalakításáról független médiumból kormányszócsővé. 

A NiemanLab rákérdezett a Google-nél ugyanerre, mire a cég kiadott egy közleményt: "További felülvizsgálat után úgy döntöttünk, nem folytatjuk a pályázati együttműködést a New Wave Mediával".