Még az is, aki nem szakértő a témában, tudja, hogy a cégek legtöbbjének elengedhetetlen az aktív jelenlét a digitális térben, hiszen enélkül kvázi láthatatlanok.
Számos terület van, amivel érdemes lehet foglalkozni, ilyen például a Facebook hirdetéskezelés is, viszont jó, ha ezeket olyan profik végzik, mint a SocialWings. Ám az is előfordulhat, hogy az erőforrások szűkösek, de így is vannak azért lehetőségek, amikkel házon belül is tehetsz a vállalkozásod digitális jelenlétének építéséért.
Építs saját közösséget! Blogolj!
Közösséget építeni a vállalkozásod köré tetemes munka, de minden esetben megéri a fáradságot, és már rövid vagy középtávon is érezni lehet az eredményeket.
Nem kell első körben bonyolult dolgokra gondolni, például egy, a Facebook üzleti oldaladhoz kapcsolt csoport jó kezdő lépés lehet, ide össze tudod gyűjteni az eddigi vásárlókat, illetve olyan embereket, akik érdeklődtek a termékeid, szolgáltatásaid iránt.
Itt egy titok van: az aktivitás folyamatos kell legyen, a tagoknak éreznie kell, hogy kiemelt figyelmet élveznek. A csoport legyen zárt, hiszen ez egy exkluzív klub, bánj is úgy az ott összegyűltekkel.
A szakmai blog megint egy olyan terület, ami nem kér enni, mármint nem kell külön fizetni érte, viszont energiát jócskán igényel. Ez az a felület, amin meggyőzheted a honlapod látogatóit, hogy értesz ahhoz, amit csinálsz, így amikor élesedik a helyzet, és ténylegesen szükségük lesz a termékedre, szolgáltatásodra, gondolkodás nélkül téged választanak.
Természetesen nem mindegy a szövegek stílusa sem, illetve hogy mennyire bánsz tudatosan a kulcsszavakkal, kereszthivatkozásokkal, hiszen a honlapodon vezetett blog ahhoz is hozzásegíthet, hogy a keresőmotorok adott témakörben előkelő helyre rangsoroljanak, növelve az organikus elérések számát.
Hirdess nyereményjátékokat!
A nyereményjáték sem a spanyolviasz, sokan és sokszor alkalmazzák, leginkább azért, mert működik. Remek aktivitás mind a Facebookon és az Instagramon. Persze néhány alapszabályt mindenképpen be kell tartani ahhoz, hogy működjön, például rendkívül fontos, hogy jól kapcsolódjon az általad kínált termékekhez, szolgáltatásokhoz, hiszen csak így aktivizálja vásárlásra azokat is, akik nem nyertek az adott körben.
A szabályok pedig legyenek tiszták, egyszerűek, érthetőek, így elkerülheted a félreértéseket, vitákat, amik viszont a legrosszabb reklámot jelentik, hiszen rossz élmények kapcsolódnak általuk a vállalkozásod nevéhez.
Végezz házi piackutatást!
Az online aktivitás nagy előnye, hogy lehetőséget ad a vevőkkel, érdeklődőkkel való kommunikációra, így nem csak közölhetsz, de kérdezhetsz is. Ez egy remek lehetőség, hiszen nem neked kell agyalni, hogy a vevőid mit szeretnének, a tevékenységedről mit gondolnak, hiszen megtudhatod akár tőlük is.
Ezek a piackutatási kampányok egyenként is nagyon hasznosak, viszont hosszú távon a piac egészen komoly ismeretévé állhatnak össze, ami segít előre látni a mozgásokat, reakciókat, így komoly segítséget jelenthetnek a céges stratégiák tervezésében.