Önök tudták, hogy okostelefonon is be lehet jelenteni a lejárt élelmiszereket?

Nem? Mások sem. Pedig 172 milliót költöttek rá, hogy tájékoztassanak minket erről a páratlan lehetőségről.

 
Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, december 1-jétől elérhető a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal új mobilalkalmazása, a NÉBIH Navigátor, amellyel a tervek szerint a fogyasztók hatékonyan segíthetik az élelmiszerbiztonsági problémák felderítését.
 
Magyarán: ha higiéniai problémákat, helytelen tárolást, lejárt élelmiszert látnak a boltban, akkor egyszerűen tudják ezt bejelenteni a hatóságnak.
 
Az alkalmazás lassan két hónapja elérhető, a NÉBIH pedig komoly összegeket fordított arra, hogy reklámozza azt. Az alfahir.hu megkérdezte, hány bejelentés érkezett eddig az alkalmazáson keresztül.
 
A válaszon még mi is meglepődtünk: 50.
 
Igaz, a hatóság részéről hozzátették:
 
az alkalmazás segítségével többféleképpen is bejelentést tehetnek az ügyfelek, melyet alapvetően két részre bonthatunk: írásos és szóbeli bejelentésekre. Azokról az esetekről, amikor a vásárlók az applikáció segítségével közvetlenül a NÉBIH zöld számát hívják, tehát szóban jelzik észrevételüket, jelenleg nem áll rendelkezésünkre statisztikai adat. Összességében a NÉBIH zöld számára éves szinten több mint ötezer megkeresés fut be. „Írásos formában” (közvetlen e-mail küldéssel, fénykép vagy hangfájl készítéssel és csatolással)  eddig mintegy 50 észrevétel érkezett, amelyek fele minősült közérdekű bejelentésnek.
 
Az alkalmazást egyébként 2200-an töltötték le telefonjukra.
 
Megkérdeztük azt is, mennyibe került az applikációt reklámozó kampány.
 
A NÉBIH Navigátor egy olyan mobiltelefonokon használható eszköz, amely – a kor igényeinek megfelelően – a NÉBIH zöld szám bejelentési szolgáltatásunkat hivatott szélesebb körben is könnyen elérhetővé tenni. Az alkalmazás „népszerűsítésére” nem önállóan, hanem a NÉBIH Zöld szám kampányának részeként került sor, tehát nem különállóan az applikációt, hanem a teljes szolgáltatást próbáltuk népszerűsíteni
 
- írta a NÉBIH megkeresésünkre, majd elárulták: összesen 172 millióba került az országos kampány (televízió és rádióspotokkal, országosan terjesztett mobil- és fix óriásplakátokkal), de azt nem ők fizették, hanem EU-s pénzeket fordítottak rá.
 
Ez így eddig nem nagyon érte meg, úgyhogy ha nem szeretnék, hogy kárba vesszen az Unió pénze, akkor jelentsék, ha mocskos ételt látnak például a Tescóban. De gyorsan, mert az meg be fog zárni.