Orbán apjának cége jelentős növekedést ért el az elmúlt időszakban: bevétele 2012 és 2015 között közel kétszeresére, míg adózott eredménye több mint háromszorosára nőtt.
A Direkt36 kiderítette, hogy a cég szerepet játszott a közel 25 milliárdos, húsz települést érintő tápiómenti csatornázási projektben is.
Az adatokból kiderül, hogy az állami beruházásokat sorra elnyerő cégek - a Duna Aszfalt, Mészáros Lőrinc cégei, az Euroaszfalt Kft., az A-Híd Zrt. és a Penta Kft., illetve korábban a Közgép - rendre a miniszterelnök apjának többségi tulajdonában álló Dolomittól rendelték az aknaelemeket, holott azok a piaci források szerint jóval drágábbak voltak a konkurencia termékeinél.
Erre egyébként nem volt egyszerű rájönnie a portálnak, hiszen míg a kivitelezők neve rendre megjelenik a közbeszerzési értesítőkben, az már nem derül ki, hogy a nyertes fővállalkozók milyen beszállítókat alkalmaznak.
"A tápiósági beruházás esetében ezeket az információkat egy hónapig tartó engedélykérés és egyeztetés után, a nagykátai focipálya melletti raktárban, dobozokban és mappákban felhalmozott többezer oldalnyi archív projektdokumentációból tudtuk kikeresni"
- írják.
Azt viszont így sem lehet tudni, hogy pontosan mennyit kaszált a Dolomit a projektből, mivel a fővállalkozók nem minden esetben csatolják a beszállítók szállítóleveleit a porjektdokumentációhoz, másrészt ezek a szállítólevelek csak a termékek típusát tartalmazzák, az árukat nem.