Egyelőre nem világos, hogy teljes leállásról van szó, vagy csak részleges a hiba, de sokan nem tudnak belépni az OTP Direktbe.
Több, egymástól teljesen független OTP-s ügyfél is azzal szembesült csütörtök délután, hogy nem tud belépni a bank rendszerébe. Ezt szerkesztőségünk tagjai is tapasztalták.
Jelenleg nem működik az OTP Smartbank alkalmazás sem, ugyanis belépéskor a program kommunikációs hibára hivatkozik: a felugró ablak szerint „a kiválasztott WIFI hálózat SmartBank használatához nem megfelelő”. Az üzenet viszont téves, mert nem csak WIFI-n, hanem más kapcsolatoknál is felugrik.
Elérhetetlen az otp.hu-n keresztüli Direkt-belépés is, ebben az esetben bejelentkezés után a böngészőben ugyancsak biztonsági figyelmeztetés jelenik meg, miszerint a kapott adatok hitelessége nem ellenőrizhető.
A bank központi ügyfélszolgálata szintén elérhetetlen, a telefon foglaltat jelez.
A hibáról az OTP honlapján is megjelent egy tájékoztatás, eszerint az OTP Bank egyik rendszerében technikai hiba okoz lassulást néhány banki szolgáltatásban – írták, ám valójában nem csak lassulásról, hanem egyes esetekben teljes leállásról van szó.
Szakembereink külső szakértők bevonásával, nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy minél előbb helyreálljon a szolgáltatások működése – közölte a bank.