A módosítások a Boeing 737 MAX 8 és a 737 MAX 9 típusú repülőgépeket érintik. E repülőgépek ellenőrző rendszerén kell módosításokat végrehajtani legkésőbb áprilisig.
A Boeingnek frissítenie kell az ilyen típusú repülőgépeket vezető pilótái jelenleg forgalomban lévő kiképző könyveit is.
Etiópiában vasárnap szenvedett a felszállás utáni pillanatokban végzetes balesetet az Ethiopian Airlines egyik 737 MAX 8-as típusú gépe, fedélzetén 149 utassal és nyolcfős személyzettel. Ugyanez a modell zuhant a tengerbe tavaly októberben Indonézia partjainál is, szintén nem sokkal a felszállás után. A Lion Air indonéz légitársaság katasztrófájának 189 halálos áldozata volt.
Repülési szakemberek szerint igen ritka, hogy egy új repülőgép-modell rövid időn belül kétszer is kudarcot valljon. Indonézia és Kína átmenetileg kivonta a forgalomból a Boeing e két új modelljét, és a Cayman Airways karibi légitársaság is bejelentette, hogy e típusokból egyelőre egyetlen gép sem szállhat fel.
Hétfőn egyébként a New York-i tőzsdén 13 százalékos eséssel nyitottak a Boeing részvényei. Elemzők szerint utoljára a 2001. szeptember 11-i terrortámadások után volt ilyen alacsony a Boeing-részvények árfolyama.