Csaknem 15 milliárd forint közpénzt vertek el Rogánék reklámokra 2018 utolsó negyedévében

Politikai hirdetésekre és állami nagyvállalatok reklámkampányaira ment el a pénz.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda irányítása alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) közzétette az uniós közbeszerzési értesítőben, hogy 2018 utolsó negyedévében milyen reklámokra mennyit költött - írja az Átlátszó.

Emlékeztetnek: ezek a szerződések annak a keretmegállapodásnak a részei, melynek éves összege 25 milliárd forintról indult, de aztán - hogy hogy nem - megtöbbszöröződött. 

A most közzétett tájékoztató szerint 2018 utolsó negyedévében a Balásy-cégeknek az NKOH nettó 14,7 milliárd forint értékű megbízást adott. Ebből 6,95 milliárd a kormány politikai tartalmú kampányaira vonatkozik, közel 8 milliárd forint pedig különböző állami cégek és hivatalok hirdetéseire ment el.

Többek között ezekre költötték az ön pénzét:

  • 2,4 milliárd forint a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség számára Magyarország és a Kárpát-medence történelmi és kulturális értékeit bemutató, valamint a 2018. évi Magyarország turisztikai országmárka népszerűsítését célzó nemzetközi kampány kommunikációs feladatainak ellátására.
  • 342,5 millió forint a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. külföldi és belföldi gasztroturisztikai kampányára, valamint a V4 elnökséghez kapcsolódó teljes körű utókommunikációra.
  • 1,47 milliárd forint az ÁKK Zrt. az állampapírok értékesítését segítő reklámügynökségi és médiaügynökségi feladataira.
  • 393 millió forint az EXIM Bank 2019. évi tevékenységéhez kapcsolódó kommunikációs és rendezvényszervezési szolgáltatásokra.
  • 433 millió forint a "Családok Éve" 2018-as kommunikációs kampányának III. ütemére.
  • 700 millió forint a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó integrált reklámügynökségi és médiaügynökségi, valamint rendezvényszervezési feladatokra.
  • 600 millió forint az NKM Földgázszolgáltató Zrt. és az NKM Áramszolgáltató Zrt. áramakvizíciós és digitális terelését támogató kommunikációs kampányhoz kapcsolódó ügynökségi feladatok teljes körű ellátására.
  • 490 millió forint a Magyar Posta Zrt. 2018. második félévi kommunikációs tevékenységére (ők azok, akik a minap közölték, hogy nem kívánnak részt venni Soros György kampányában, amikor arról kérdezték őket, hogy alkalmazzák-e a rabszolgatörvényt)

További részletek az Átlátszón olvashat.