Szívszorító reklámfilm az új Közép-európai karácsonyról

A megható gesztusra építő videó úgy áraszt hamisítatlan karácsonyi hangulatot, hogy nem tol le erőltetett giccsparádét az ember torkán, mégis remekül magába foglalja azt, amiről az ünnepnek szólnia kell:

az önzetlenséget, az összetartozást és a szeretetet.

[video:https://www.youtube.com/watch?v=tU5Rnd-HM6A]

Ugyanakkor a filmecske felveti azt a szomorú kérdést: miért lehet ilyen sikeres egy hasnoló alkotás ma Közép-Kelet-Európában, miért kell ma egy lengyel cégnek hasonló videóval operálnia?

Bár a végén kicsit valóban túltolja a PC-rollert, az ötletes alkotás kiváló kordokumentuma jelenünk egyik kínzó társadalmi tragédiájának: a kényszerű elvándorlásnak.

A macsó-Mikulás és az elnyomott nők esete

Mert az amerikai cukormázhoz importálni kellett a legújabb kori nyugati agybajt is: a harmadik hullámos, férfigyűlölő feminizmus kitekert, idegráncigáló "logikai" rendszerét.A "Lidli" ugyanis elhatározta: az amúgy is sokak számára feszült, a túlpörgetett ajándékvásárlási kényszer és az anyagi nehézségek között való őrlődés miatt rémálom számba menő ünnepi felhajtásban a férfiak és nők közötti "egyenlőtlenség" műproblémájával próbálja még paprikásabbá tenni a meghittnek lassan amúgy sem nevezhető hangulatot.