Csütörtöktől nem kell eljárási díjat, túlsúlydíjat fizetni az üzemanyagot szállító tartálykocsiknak, ha a járművön vagy a félpótkocsin annak szállítására alkalmas felépítmény (azaz tartály) van, és a túltöltés mértéke nem halad meg egy, a korábbi szabályozásnál magasabban meghatározott határértéket – vette észre a Portfolió a szerdán a Magyar Közlönyben megjelent ITM-rendeletet.
A gazdasági szakportál véleménye szerint a módosítás oka a benzinkutak üzemanyag-ellátásának biztosítása. Rámutatnak, a Mol korábban a nagykereskedelem nagyjából 70 százalékát fedte le, de miután a kormányzat a 95-ös benzin és a gázolaj nagykereskedelmére is kiterjesztette a 480 forintos hatósági árat, a külföldi nagykereskedők pedig nem vállalták a magyar autósok viszonylag olcsó üzemanyagának finanszírozását,
a megnövekedett kereslettel (benzinturizmus, külföldiek magyarországi vásárlásai, pánikvásárlás stb.) együtt.
Csakhogy a Mol logisztikája nem volt alkalmas az egész piac kielégítésére, ezért ellátási zavarok keletkeztek, amit a kormányzat azzal kívánt orvosolni, hogy a 3,5 tonnánál nagyobb külföldi, valamint a 7,5 tonnánál nagyobb magyar rendszámú teherautók (azaz a fuvarozók) csak a nagynyomású kútfejnél és piaci áron tankolhatnak.
A mostani lépés, mely szerint különdíj fizetése nélkül gyakorlatilag csurig tölthetők az üzemanyag-szállító tartálykocsik, a kínálati oldal emelkedését jelentik, vagyis a még mindig tapasztalható üzemanyaghiány orvoslását segíti.