A portál több furcsaságra is felhívja a figyelmet a 2013-ban kiírt pályázat körül.
A tenderen egy nagy cég sem indult, csak a 2010-ben alapított budaörsi felnőttoktatással foglalkozó Ormódi-Fitos Kft. A társaság 2014-ben vette fel tevékenységei közé a személyszállítást, és vezetőségi tag lett benne Kovács Miklósné, az Orangeways igazgatója is. A céget ekkor át is keresztelték Orangeways Hungáriává.
A referencia nélküli cégnek egy állami cég, a Gemenc Volán adott kezességet.
Az Orangeways már többször is nekifutott a tendernek, ám először, 2010-ben túl alacsony ajánlati árra hivatkozva a BKV megsemmisítette a győzelmüket, a következő évek pályázatain pedig az egyes cégeinek felszámolási problémái miatt nem vehettek részt. Most az újonnan kreált cégükkel úgy tűnik, sikerült nyerniük.
Az Index értesülései szerint még úgy is sikerült nyerniük, hogy túl drága kilométerdíjjal vállalták az üzemeltetést, a BKK-nak erre elgendő kerete nincs is. A BKK vezérigazgató-helyettese ellenezte is a szerződést, őt viszont kirúgták.