E-sport nevű kurzus indul a Corvinuson

A gazdasági informatika hallgatóinak harmada ebben a témakörben írná szakdolgozatát.

A Corvinus Egyetem három gazdaságinformatikus oktatója, Kis Gergely, Pintér Róbert és Rab Árpád Szörény úgy döntött, az egyetemi képzésben is helye van az e-sportnakírja az Eduline oktatási szakportál. „A magyar e-sport játékokat fiatalok hétköznap átlagosan három, hétvégén pedig öt órát töltenek kedvenc szerepjátékukkal, 44 százalékuk játszik vagy tervez versenyszerűen játszani. Ez nálunk az egyetemen azt jelenti, hogy kb. minden harmadik »gazdinfos« hallgatónk ebben a témakörben szeretne szakdolgozatot is írni” – mondta a lapnak Kis Gergely adjunktus.

Az eNET 2018-as kutatása bebizonyította, kb. 475 ezer fő rendszeresen foglalkozik kedvenc videójátékával, vagyis digitális eszközön való játékkal. A magyar gamerek fele pedig már 11 és 15 éves kora között kezdett el játszani. A képzést egyelőre választható tantárgyként vehetik fel a corvinusos hallgatók, és a tapasztalatok alapján fogják továbbfejleszteni az e-sport képzést akár több tantárggyá, amennyiben erre a hallgatók körében igény lesz.

A legnépszerűbb játékosok hatalmas fizetés mellett profi környezetben, edzőkkel dolgoznak. Az egyetemi képzés elindítói bíznak benne, hogy a képzés elindításával a szülők, nagyszülők körében is segítenek elfogadtatni az online játékok professzionális voltát, láttatni a benne rejlő gazdasági potenciált.